آغاز حمل و نقل روسیه به هند و چین از طریق ایران

به گزارش انرژی پرس، خبرگزاری دولتی تاس گزارش داد تاراسنکو در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: «برنامههایی برای راهاندازی حمل و نقل در مسیرهای روسیه-ایران-هند و روسیه-ایران-چین وجود دارد که اجرای آن در سال ۲۰۲۶، برنامهریزی شده است.»
تاراسنکو گفت: مدیریت شرکت سهامی ام ام تی پی (MMTP) و بزرگترین شرکت کشتیرانی دولتی ایران (IRISL) و شرکت تابعه آن در دریای خزر، خطوط کشتیرانی دریای خزر (KSSL)، در آوریل مذاکراتی را برگزار کردند. این شرکتها توافق کردند که حمل و نقل کانتینری، به ویژه حمل و نقل کانتینری چندوجهی را در کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب سازماندهی کنند.
روسیه و ایران، اوایل ماه جاری، در مورد ایجاد کنسرسیوم مشترک دریایی برای توسعه حمل و نقل بین ماخاچ قلعه و بنادر ایران به توافق رسیدند.
نارندرا مودی، نخست وزیر هند، در سپتامبر، در اجلاس سازمان همکاری شانگهای (SCO) در تیانجین چین شرکت و تاکید کرد که SCO به معنای امنیت، اتصال و فرصت است. مودی اظهار کرد که هند قاطعانه معتقد است که اتصال قوی نه تنها تجارت، بلکه اعتماد و توسعه را نیز تضمین میکند.
بر اساس گزارش سرویس خبری آی ای ان اس، او در سخنان افتتاحیه خود در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت: «اکنون میخواهم نظرات خود را در مورد رکن دوم، «C» – یعنی اتصال – به اشتراک بگذارم. هند همیشه معتقد بوده است که اتصال قوی نه تنها تجارت را تسهیل میکند، بلکه درهای اعتماد و توسعه را نیز میگشاید. با این دیدگاه است که ما روی ابتکاراتی مانند بندر چابهار و کریدور حمل و نقل بینالمللی شمال-جنوب کار میکنیم. از طریق اینها، میتوانیم ارتباطات خود را با افغانستان و آسیای مرکزی افزایش دهیم. ما معتقدیم که هر تلاشی برای اتصال باید اصول حاکمیت و تمامیت ارضی را حفظ کند. این موضوع همچنین در اصول اصلی منشور سازمان همکاری شانگهای گنجانده شده است. اتصالی که حاکمیت را نادیده میگیرد، در نهایت هم اعتماد و هم معنا را از دست میدهد.»
منبع: ایسنا
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰