ضربه سیاست ترامپ به صنعت بادبانی، کشتیسازی و بنادر آمریکا

به گزارش «انرژی پرس» و به نقل از رویترز، کشتیسازان و اپراتورهای بنادر آمریکا در پی تصمیمات دولت ترامپ برای نابودی صنعت بادبانی فراساحل، با ضربهای سنگین مواجه شدهاند. صدها میلیون دلار حمایت دولتی از دست رفته، سفارشهای کشتیها ناپدید شده و میلیاردها دلار سرمایهگذاری با عدم اطمینان روبهرو شده است.
این سیاستها، که شامل دستور توقف کار و بازبینی مجوز پروژههای بزرگ بادبانی بود، نتیجهای غیرمنتظره بر صنایع مرتبط با دریانوردی و انرژی داشته است. ترامپ تکنولوژی بادبانی را ناکارآمد و آسیبزننده به حیات وحش توصیف کرده، اما همزمان مدافع صنایع دریایی آمریکاست که به گفته او، برای رقابت جهانی در تجارت و سلطه نظامی بر دریاها حیاتیاند.
جو اورجرون، نماینده جمهوریخواه لوئیزیانا و مالک سابق کشتیهای خدماتی فراساحل، این اقدام را «غیرسازنده و ناگهانی» توصیف میکند و میگوید: «صنعت بادبانی مسئول بسیاری از سفارشهای کشتی در سالهای اخیر بود و حالا همه چیز ناگهان متوقف شده است.»
یکی از اثرات مستقیم این سیاست، لغو بیش از ۶۷۹ میلیون دلار بودجه وزارت حمل و نقل برای حمایت از بنادر و پروژههای بادبانی است. از جمله یک کمک ۳۴ میلیون دلاری برای بندری در سالم، ماساچوست، که انتظار میرفت طی ۲۰ سال، ۷۵ میلیون دلار درآمد مالیاتی ایجاد و ۸۰۰ شغل فراهم کند.
همزمان، سفارشهای جدید برای کشتیهای خدماتی بادبانی – که برای حمل نیرو و توربینهای عظیم یا نصب کابلهای زیر دریا طراحی شدهاند – به طور کامل متوقف شده است. حتی کشتیهای موجود نیز یا به فروش گذاشته میشوند یا به مناطق دیگر جهان منتقل میشوند. به گفته گروه تجاری Oceantic، صنعت بادبانی طی سالهای اخیر میلیاردها دلار سفارش کشتی و سرمایهگذاری در بنادر را جذب کرده بود.
یکی از نمونهها، کشتی Charybdis به ارزش ۷۱۵ میلیون دلار است که تنها کشتی با پرچم آمریکا برای نصب توربینهای بادبانی محسوب میشود و هماکنون در پروژه Coastal Virginia Offshore Wind فعال است. دیگر کشتیهای خدماتی برای شرکتهایی مانند Equinor و Orsted نیز ساخته شده، اما اکنون تقاضا کاهش یافته است.
در بنادر، وضعیت بحرانی است. بیش از دو دوجین بندر در آمریکا پروژههای بادبانی دنبال میکردند که پس از لغو ۱۲ کمک مالی وزارت حمل و نقل به ارزش ۶۷۹ میلیون دلار، بسیاری از آنها با تأخیر مواجه شدند. پروژه بندر Humboldt Bay در شمال کالیفرنیا، که بیشترین بودجه لغو شده (۴۲۶.۷ میلیون دلار) را داشت، احتمالاً پنج سال دیگر به بهرهبرداری میرسد.
در سالم، ماساچوست و نورفولک، ویرجینیا، پروژههای بندری مجبور به بازنگری و تغییر اهداف خود شدند تا با اولویتهای دولت ترامپ همراستا شوند. برخی پروژهها هنوز در جریان هستند؛ برای مثال، South Brooklyn Marine Terminal شرکت Equinor برای پروژه Empire Wind حدود ۷۰ درصد تکمیل شده و ۳ هزار نفر نیروی کار را به خدمت گرفته است.
برخی فعالان صنعت امیدوارند که با فشار و آگاهیبخشی، دولت ترامپ رویکرد خود را تغییر دهد و نشان دهند سرمایهگذاری در انرژی بادبانی، اثرات مثبتی در صنایع کلیدی آمریکا دارد.
برچسب ها :آمریکا ، ترامپ ، سیاست ترامپ ، صنعت بادبانی ، صنعت کشتیرانی ، کشتیرانی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰