کد خبر : 42096
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مهر 1404 - 13:53

همکاری اسپاتیفای و ChatGPT برای تبدیل چت‌ به لیست‌های پخش موسیقی

همکاری اسپاتیفای و ChatGPT برای تبدیل چت‌ به لیست‌های پخش موسیقی
برنامه‌های اسپاتیفای و ChatGPT برای تبدیل چت‌های شما به لیست‌های پخش موسیقی شخصی‌سازی‌شده با هم همکاری می‌کنند.

به گزارش انرژی پرس، ادغام جدید ChatGPT با اسپاتیفای (Spotify) به کاربران اجازه می‌دهد آهنگ‌ها یا پادکست‌ها را مستقیماً در چت‌های هوش مصنوعی خود پیدا و پخش کنند. بنابراین آهنگ مورد علاقه بعدی شما ممکن است از دل مکالمه‌تان با ChatGPT پخش شود.

اسپاتیفای با مدل هوش مصنوعی محبوب شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI) همکاری کرده است و به کاربران اجازه می‌دهد بدون کوچ بین برنامه‌ها، موسیقی و پادکست‌ها را کشف کنند. بنابراین چه در حال گپ زدن در مورد برنامه‌های آخر هفته باشید و چه در حال ایده‌پردازی در مورد موضوع فهرست پخش بعدی خود، اسپاتیفای اکنون فقط با یک پرامپت(دستور به هوش مصنوعی) در دسترس خواهد بود.

این سرویس به کاربران Spotify Free و Premium اجازه می‌دهد تا توصیه‌های موسیقی و پادکست را مستقیماً در مکالمات ChatGPT خود وارد کنند.

کاربران می‌توانند به سادگی در پرامپت به ChatGPT خود، به اسپاتیفای اشاره کنند و یک بار حساب خود را به آن متصل کنند. سپس می‌توانند از ChatGPT، آهنگ‌ها، آلبوم‌ها، لیست‌های پخش یا پادکست‌های متناسب با حال و هوای خود، ژانرهای مورد علاقه، هنرمندان یا موضوعات خاص را درخواست کنند.

هر توصیه مستقیماً در چت ظاهر می‌شود و ضربه زدن روی یک انتخاب، فوراً برنامه Spotify را برای گوش دادن بی‌وقفه باز می‌کند.

پس از اتصال، می‌توان از اسپاتیفای در زمینه‌های مختلفی استفاده کرد. از بررسی آخرین اخبار یک ستاره محبوب ‌پاپ گرفته تا ایجاد فهرست موسیقی برای یک سفر جاده‌ای آخر هفته، ChatGPT زمینه را مدیریت می‌کند و توصیه‌های مرتبط را ارائه می‌دهد.

کاربران می‌توانند لیست‌های پخش را برای مطابقت با حال و هوای خاص، مانند تمرکز برای مطالعه، انرژی برای تمرین ورزشی یا آرامش عصرگاهی درخواست کنند و اسپاتیفای مناسب‌ترین گزینه‌ها را ارائه می‌دهد.

شرکت اسپاتیفای می‌گوید این روزهای اولیه است، بنابراین اگرچه ممکن است هنوز نتوانیم به هر درخواستی پاسخ دهیم، اما در هفته‌ها و ماه‌های آینده به ساخت، اصلاح و بهبود تجربه ادامه خواهیم داد.

موسیقی متن چت‌های شما

بیشتر بخوانید:  امضا قرارداد شرکت اوپن‌ای‌آی با شرکت گوگل

ادغام اسپاتیفای با سایر برنامه‌ها متفاوت است، زیرا زمینه مکالمه را با کشف موسیقی شخصی‌سازی شده در لحظه ترکیب می‌کند. کاربران رایگان می‌توانند لیست‌های پخش از پیش موجود را مرور کنند، در حالی که کاربران پریمیوم می‌توانند لیست‌های پخش کاملاً سفارشی ایجاد کنند. کاربران حتی می‌توانند پادکست‌ها را بر اساس موضوع، میزبان یا مهمان درخواست کنند و این امر امکان ادغام یکپارچه سرگرمی را در یک مکالمه فراهم می‌کند.

شرکت اوپن‌ای‌آی همچنین با سایر برنامه‌ها برای گسترش قابلیت‌های ChatGPT همکاری می‌کند. انتظار می‌رود ادغام‌های آینده شامل Instacart برای خرید مواد غذایی، Expedia و KAYAK برای سفر، Shopify برای خرید و OpenTable برای غذاخوری باشد.

هدف از این همکاری‌ها تبدیل ChatGPT به یک پلتفرم چند منظوره است که در آن کاربران بتوانند بدون ترک محیط چت، خرید، برنامه‌ریزی، رزرو و لذت بردن از سرگرمی را انجام دهند.

با رشد این اکوسیستم، ChatGPT به یک مرکز اصلی برای کارهای روزانه و اوقات فراغت تبدیل خواهد شد.

گفتنی است که اتصال Spotify به ChatGPT اختیاری است و کاربران کنترل کاملی روی آن دارند. حساب‌ها می‌توانند در هر زمانی متصل یا قطع شوند. اسپاتیفای تأکید کرد که هیچ داده صوتی، تصویری یا موسیقی برای اهداف آموزشی با OpenAI به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

این برنامه به زبان انگلیسی در ۱۴۵ کشور برای همه حساب‌های Free، Plus و Pro در ChatGPT که وارد سیستم شده‌اند، هم در وب و هم در موبایل (iOS و Android) در دسترس است.

این قابلیت از ۶ اکتبر ۲۰۲۵ آغاز شده و برای شنوندگان، این یک روش جدید برای کشف موسیقی و پادکست‌ها است.

این قابلیت برای هنرمندان و تولیدکنندگان علاقه‌مندان به پادکست‌ها، راه دیگری را برای کشف در فضایی محاوره‌ای و مبتنی بر هوش مصنوعی باز می‌کند. کاربران اکنون می‌توانند محتوا را به صورت پویا در حین مکالمه کشف کنند و تجربه‌ای تعاملی، آگاه از متن و متناسب با ترجیحات خود ایجاد کنند.

منبع: ایسنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.