چرا دموهای عینک هوشمند متا در رویداد متاکانکت ۲۰۲۵ شکست خوردند

به گزارش انرژی پرس، «اندرو باسورث»(Andrew Bosworth) مدیر ارشد فناوری شرکت «متا»(Meta) در صفحه اینستاگرام خود با جزئیات فنی بیشتری توضیح داد که چرا چندین نسخه آزمایشی از فناوری جدید عینک هوشمند متا در رویداد «متاکانکت»(Meta Connect) این شرکت با شکست روبهرو شدند.
به نقل از تک کرانچ، متا روز چهارشنبه از سه عینک هوشمند جدید رونمایی کرد که عبارت بودند از یک نسخه ارتقایافته عینک کنونی «متا ری-بن»(Meta Ray-Ban)، یک عینک متا ری-بن جدید مجهز به نمایشگر واقعیت افزوده که با یک کنترلکننده مچی عرضه میشود و عینک «اوکلی متا ونگارد»(Oakley Meta Vanguard) که روی ورزشکاران تمرکز دارد.
با وجود این، در مقاطع گوناگون این رویداد فناوری، دموهای زنده عینکها با شکست روبهرو شدند.
در یکی از دموها، «جک مانکوسو»(Jack Mancuso) تولیدکننده محتوای آشپزی از عینک متا ریبن خود دستورالعمل یک سس خاص را پرسید. پس از تکرار سوال «اول چه کار کنم؟» و بیپاسخ ماندن آن، هوش مصنوعی دستورالعمل را ادامه داد و او را مجبور کرد نمایش را متوقف کند. سپس، مانکوسو عینک را به «مارک زاکربرگ»(Mark Zuckerberg) مدیرعامل متا بازگرداند و گفت که فکر میکند وایفای دچار مشکل شده باشد.
در یک دموی دیگر، عینک نتوانست تماس ویدیویی زنده واتساپ را بین باسورث و زاکربرگ برقرار کند و زاکربرگ در نهایت مجبور به تسلیم شد. باسورث روی صحنه آمد و درباره وایفای شوخی کرد.
زاکربرگ در آن زمان گفت: شما این چیزها را ۱۰۰ بار تمرین میکنید و بعد هرگز نمیدانید چه اتفاقی خواهد افتاد.
پس از این رویداد، باسورث یک جلسه پرسش و پاسخ را درباره فناوری جدید و شکست دموهای زنده در صفحه اینستاگرام خود برگزار کرد. این بار باسورث توضیح داد که در واقع وایفای باعث مشکل عینک سرآشپز نشد، بلکه این یک اشتباه در برنامهریزی مدیریت منابع بود.
باسورث گفت: وقتی سرآشپز گفت: «متا! هوش مصنوعی زنده را شروع کن»، همه عینکهای ری-بن متا که در ساختمان بودند، هوش مصنوعی زنده را شروع کردند و افراد زیادی در آن ساختمان بودند. بدیهی است که این اتفاق در تمرین نیفتاد زیرا ما موارد زیادی نداشتیم.
این مورد به تنهایی برای ایجاد اختلال کافی نبود. بخش دوم شکست مربوط به نحوه انتخاب متا برای هدایت هوش مصنوعی به سرور بود تا آن را در طول دمو ایزوله کند اما وقتی فرآیند را آغاز کرد، این کار برای همه افراد حاضر در ساختمان روی نقاط دسترسی انجام گرفت که هدستها را نیز در بر داشت. باسورث اضافه کرد: بنابراین، ما با آن نسخه آزمایشی اساساً خودمان را مورد «حمله محرومسازی از سرویس»(DDoS) قرار دادیم.
حمله DDoS به نوعی حمله گفته میشود که در آن سرازیر شدن سیل دستگاهها، سرور یا سرویس را تحت الشعاع قرار میدهد، سرعت آن را پایین میآورد یا آن را از دسترس خارج میکند. در این مورد، سرور توسعه متا برای مدیریت ترافیک در ساختمان تنظیم نشده بود زیرا متا آن را فقط برای مدیریت نسخههای دمو برنامهریزی کرده بود.
از سوی دیگر، مشکل تماس ناموفق واتساپ نتیجه یک باگ جدید بود.
باسورث گفت که نمایشگر عینک هوشمند دقیقاً در همان لحظه دریافت تماس به حالت خواب رفته بود. وقتی زاکربرگ دوباره نمایشگر را روشن کرد، اعلان پاسخ به او نشان داده نشد. باسورث گفت این یک مشکل «شرایط رقابتی» است. در شرایط رقابتی، نتیجه به زمانبندی غیر قابل پیشبینی و ناهماهنگ دو یا چند فرآیند متفاوت بستگی دارد که سعی دارند همزمان از یک منبع استفاده کنند.
باسورث خاطرنشان کرد: ما قبلاً هرگز با این مشکل روبهرو نشده بودیم. این اولین باری است که آن را میبینیم. اکنون مشکل برطرف شده و این یک مکان وحشتناک برای بروز آن است.
باسورث تأکید کرد که متا میداند چگونه تماسهای ویدیویی را مدیریت کند و شرکت از وجود این باگ ناراحت شده است.
با وجود این مشکلات، باسورث گفت که نگران نتایج آنها نیست. وی افزود: بدیهی است که من عاشق این محصول نیستم اما میدانم کار میکند و ویژگیهای لازم را دارد. بنابراین، این در واقع فقط یک شکست در نمایش بود و شکست محصول به شمار نمیرود.
منبع: ایسنا
برچسب ها :دموهای عینک هوشمند متا ، عینک متا ، عینک هوشمند ، عینک هوشمند متا ، متا ، متاکانکت ۲۰۲۵
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰