دولتها و مجالس ابلهانه قیرسازیها ، … را واگذار گردند .
حالا برای گرفتن محصول یا دلار آنها التماس میکنند !!
انتقاد تند یک نماینده مجلس به طرح سهمیهبندی بنزین
با تغییر سهمیهبندی بنزین کار را خرابتر نکنیم/ واردات روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین
به گزارش انرژی پرس، کاظم دلخوش اباتری، درباره تعیینتکلیف بنزین در برنامه هفتمتوسعه و تصمیم دولت و مجلس در زمینه تخصیص بنزین به جای خودرو به فرد اظهار داشت: ما اکنون بیش از ۳۰ میلیون لیتر در روز واردات بنزین داریم و متاسفانه به خاطر حاشیههایی که بنزین دارد؛ دولت و مجلس هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت و سهمیه بنزین ندارند.
وی با یادآوری اینکه دولت و مجلس برنامه ای برای تغییر سهمیه بندی و قیمت بنزین ندارند، تاکید کرد: بنده طرح مربوط به تخصیص بنزین به فرد به جای خودرو را قبول ندارم، ما اکنون دچار کمبود بنزین هستیم چرا باید میزان تخصیص را افزایش دهیم؟
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: ممکن است عدهای با طرح تخصیص بنزین به خانوار موافق باشند، اما بنده با این برنامه که اینگونه بنزین را در اختیار مردم قرار دهیم مخالفم، زیرا قطعا کار را خرابتر می کند.
وی در ادامه درباره موضوع قیر اظهار داشت: در بحث صنعت قیر و فرآورده های نفتی، هیچ ساماندهی مناسبی تا امروز نداشته ایم.
دلخوش افزود: سالانه ۶؟میلیون تن قیر در کشور تولید می شود، اما من معتقدم بیش از این می توان از ظرفیت های تولید قیر در کشور استفاده کرد.
وی با انتقاد از نحوه توزیع قیر برای احداث و به سازی راه های کشور گفت: دولت باید راسا سالانه سهمیه قیر راه های شهری و روستایی را اختصاص دهد تا دیگر لازم نباشد هر ساله، ۴ یا ۵ ماه دوندگی کنیم تا وضعیت توزیع قیر در آن سال را مشخص کنیم.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس ادامه داد: اکنون در هفتمین ماه سال هستیم، درحالی که قانون بودجه باید از ابتدای سال اجرایی شود؛ ۷ ماه از سال گذشته و برخی استان ها وارد فصل سرما و بارندگی شده اند و با این شرایط نمی توان آسفالت ریزی کرد؛ بلکه باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا قیر دستگاه های اجرایی در اختیارشان قرار بگیرد و این ساماندهی الان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه قیری که مردم نیاز دارند نباید صادر شود، گفت: اول باید نیاز داخلی تأمین شود، بعد مازاد بر آن برای صادرات تخصیص داده شود.
دلخوش افزود: قیر تهاتری هم می تواند مشکل شرکت های قیرساز، مردم و دستگاه های دولتی را حل کند، برخی می گویند به جای سهمیه قیر، پول به دستکاه ها داده شود، اما ما با این روش موافق نیستیم، چرا که پرداخت پول می تواند در جای دیگری هزینه شود، اما وقتی قیر به دستگاه ها داده شود، می توان محاسبه شود که با قیر تحویل داده شده، چقدر آسفالت ایجاد شده است.
منبع: ایلنا
برچسب ها :انتقاد نماینده مجلس از سهمیه بندی بنزین ، بنزین ، سهمیه بندی بنزین ، سهمیه بنزیم برای خانوار ، کارت سوخت ، کاظم خوش دل نماینده مجلس ، کاهش سهمیه بنزین ، کمبود بنزین ، گرانی بنزین ، واردات بنزین ، یارانه بنزین
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
خصوصی سازی = تاراج دولت ( مردم )
خصوصی سازی = کسری بودجه = تورم
خصوصی سازی در تورم بالا = خودکشی اقتصادی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲