کد خبر : 22754
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 مهر 1403 - 9:36

نمره قبولی هلدینگ خلیج فارس در مسئولیت اجتماعی

خیال سهامداران بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران تخت؛ رکورد سود خالص شکسته شد +اینفوگرافیک

خیال سهامداران بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران تخت؛ رکورد سود خالص شکسته شد +اینفوگرافیک
نگاهی به صورت‌های مالی حسابرسی نشده سالانه هلدینگ خلیج فارس نشان می‌دهد، این گروه به خوبی از پس بحران‌های صنعت پتروشیمی برآمده است. به طوری که درآمد و به دنبال آن سود این گروه افزایش قابل توجهی داشته است. این روند سود سهامداران عدالت را نیز تقویت خواهد کرد. 

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین گروه پتروشیمی ایران، جایگاه با اهمیتی در صنایع شیمیایی کشور دارد. این هلدینگ به تازگی اصلاحیه‌ای از وضعیت سودآوری خود در سال مالی گذشته ارائه کرد و خبر از منتفع شدن سهامداران عدالت و ساکنان مناطق عسلویه و ماهشهر از سودآوری خود داد.

طبق صورت‌های مالی حسابرسی نشده، سود خالص هلدینگ خلیج فارس در سال مالی منتهی به خرداد ۱۴۰۳ افزایش داشته و به دنبال آن سود سهام عدالت بالا می‌رود. در گام بعدی نیز این هلدینگ از پس اجرای وظیفه خود در قبال مردم مناطق عسلویه و ماهشهر به خوبی برآمده است. انرژی پرس در این گزارش صفر تا صد سودآوری هلدینگ خلیج فارس را در سال مالی ۱۴۰۳ بررسی کرده است.

درآمد هلدینگ خلیج فارس در مسیر صعودی است

نموداری که در ادامه آورده شده، درآمد کل هلدینگ خلیج فارس در دو سال‌ اخیر نشان می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌شود این هلدینگ طی دو سال

گذشته با وجود تمامی مشکلات از قبیل اختلاف دلار نیما و آزاد، افزایش شدید خوراک گاز پتروشیمی‌ها و تورم سایر هزینه‌های تولید، درآمد خود را افزایش داده است.

به طوری که درآمد کل هلدینگ خلیج فارس در سال مالی خرداد ۱۴۰۳ با رشد بیش از ۲۰ درصدی نسبت به سال مالی خرداد ۱۴۰۲ به ۴۴۶ هزار میلیارد تومان رسیده است. مدیریت صحیح پتروشیمی‌های زیر مجموعه مهم‌ترین دلیل این روند است.

هلدینگ خلیج فارس بر مدار سودآوری 

طبق صورت‌های مالی، هلدینگ خلیج فارس در سال‌های اخیر در مسیر رشد درآمدزایی بوده؛ این روند سودآوری شرکت را نیز صعودی کرده است. به صورتی که سود عملیاتی هلدینگ خلیج فارس از ۷۰ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان در سال مالی خرداد ۱۴۰۲ با رشد ۴۵ درصدی به ۱۰۲ هزار و ۹۴۰ میلیارد تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید:  پیشتازی پالایشگاه‌های لاوان و بندرعباس در گروه فرآورده‌های نفتی

این موضوع نشان از آن دارد که هلدینگ خلیج فارس در سال مالی گذشته به خوبی از پس بحران‌های صنعت پتروشیمی برآمده و سهامداران خود را به سود رسانده است.

موضوع دیگر اینکه هلدینگ خلیج فارس در سال مالی خرداد ۱۴۰۳ موفق به شناسایی درآمد ۳۳ هزار و ۳۷۲ از محل «خالص سایر درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی» شده که رقم قابل توجهی محسوب می‌شود. این درآمد، سود خالص هلدینگ را تقویت کرد و به رقم ۱۲۳ هزار و ۹۶۱ میلیارد تومان رساند.

جالب است گفته شود این رقم نسبت به سود خالص هلدینگ در سال مالی خرداد ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است. همچنین سود خالص سال مالی ۱۴۰۳ هلدینگ خلیج فارس به نحوی رکوردشکنی کرده است؛ چرا که این عدد در گذشته تکرار نشده بود.

 

نمره قبولی هلدینگ خلیج فارس در مسئولیت اجتماعی

این روزها کمتر شرکتی وجود دارد که از سود خود بگذرد و برای عمران و آبادی مناطق محروم کشور هزینه کند. با این وجود مسئولیت اجتماعی یکی از مهم‌ترین وظایف شرکت‌های تولیدی در قبال ساکنان آن مناطق است. چرا که این شرکت‌ها از آب، خاک و هوای این مناطق استفاده و درآمدزایی می‌کنند. طبیعتا شرکت‌ها برای حفظ محیط زیست، پیشرفت و آبادی مناطقی که در آن فعال هستند باید هزینه کنند.

نکته مهم در رابطه با هلدینگ خلیج فارس اینکه، این شرکت وظیفه خود را در این بخش به خوبی انجام داده و ۳۲ میلیارد تومان به شورای راهبردی مناطق عسلویه و ماهشهر در قالب مسئولیت اجتماعی پرداخت کرده است. لازم به ذکر است این رقم، بودجه اختصاصی ستاد هلدینگ خلیج فارس در رابطه با مسئولیت اجتماعی‌ست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.