کد خبر : 22080
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مهر 1403 - 13:57

بورس در گرداب رکود؛

همه نمادهای پتروپالایشی بورس در مدار نزولی قرار گرفتند

همه نمادهای پتروپالایشی بورس در مدار نزولی قرار گرفتند
در معاملات بورس امروز، ارزش معاملات خرد با کاهشی نگران‌کننده به زیر هزار میلیارد تومان رسید و هیچ‌یک از نمادهای پتروپالایشی نتوانستند رشد قیمت را تجربه کنند.

به گزارش انرژی پرس، بورس امروز تحت تاثیر رکود شدید در معاملات، ناشی از تداوم ریسک‌های پیرامون بازار بود و با کاهش شدید حجم و ارزش معاملات مواجه شد. شاخص‌های بورسی نیز به روند نزولی خود ادامه دادند و بیش از ۹۳ درصد از کل نمادهای بازار سرخ پوش شدند. در این میان، هیچ‌یک از نمادهای پتروپالایشی بورس نیز موفق نشدند در مسیر صعودی قرار بگیرند.

شاخص کل بورس امروز پنج هزار و ۵۴ واحد، معادل ۰.۲۴ درصد عقب‌نشینی کرد و روی پله دو میلیون و ۱۰۱ هزار واحدی ایستاد تا تنها یک گام با از دست دادن کانال ۲.۱ میلیون واحدی فاصله داشته باشد. شاخص کل هم‌وزن نیز افتی ۰.۱۱ درصدی را در بازار امروز تجربه کرد.

در بازار روز جاری، تنها ۱.۴ میلیارد برگه و حق تقدم سهم جابجا شد و این رکورد منفی، باعث شد که ارزش معاملات خرد به زیر هزار میلیارد تومان برسد و رقم ۶۲۲ میلیارد تومان را ثبت کند. حقیقی‌های ۱۷۶ میلیارد دیگر از پول خود را از بازار خارج کردند.

پتروشیمی خارک بیشترین افت گروه خود را ثبت کرد

در معاملات امروز نمادهای پتروشیمی، ۱۵ نماد شاهد کاهش قیمت بودند و ۱۲ نماد روی صفر تابلو قرار گرفتند در این صنعت نیز هیچ کدام از نمادها نتوانستند در مدار صعودی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید:  شاخص کل در آستانه بازپس‌گیری ابرکانال ۲ میلیونی/ تداوم رشد آرام پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها

سهام شرکت‌های پتروشیمی خارک (شخارک) با ۰.۸۱ درصد، صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۰.۷۲ درصد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۰.۶۱ درصد کاهش قیمت، بیشترین افت را به سهامداران خود تحمیل کردند.

به علاوه، بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیشترین خروج پول در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، مربوط به سهام پتروشیمی نوری بود. چراکه سهامداران حقیقی نوری به طور خالص ۴.۹ میلیارد تومان از این نماد خارج کردند.

بیشترین افت قیمت گروه پالایشی به کدام نمادها رسید؟

امروز نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی، همسو با کلیت بازار با افت مواجه شدند و شاخص این صنعت کاهش ۰.۰۶ درصدی را تجربه کرد. همچنین ارزش معاملات در این گروه به فقط ۴.۳ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها، خروج پول ۹۸۴ میلیون تومانی را از این صنعت رقم زدند.

به علاوه در بازار امروز، هیج یک از نمادهای پالایشی شاهد رشد قیمت نبودند و پنج نماد متحمل افت قیمت پایان شدند. قیمت پایانی هشت نماد این گروه نیز بدون تغییر باقی ماند. نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۰.۱۳ درصد و نفت بهران (شبهرن) با ۰.۰۸ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۰۴ درصد افت، شاهد بیشترین کاهش قیمت در بین نمادهای این صنعت بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.