کد خبر : 16120
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 خرداد 1403 - 14:09

شاخص‌های بورس صعودی شدند؛

پتروشیمی‌های ارومیه، تخت‌جمشید و زاگرس پیشتاز گروه خود شدند

پتروشیمی‌های ارومیه، تخت‌جمشید و زاگرس پیشتاز گروه خود شدند
با بهبود فضای کلی معاملات در بورس امروز، بخش عمده نمادهای پتروشیمی و پالایشی موفق شدند که در سمت صعودی بازار قرار گیرند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران که مدت‌هاست روندی نزولی را طی می‌کند، امروز موفق شد که به افت خود پایان داده و سبزپوش شود. حال سهامداران در انتظار روزهای آتی هستند که ببینند رشد امروز بازار سهام ادامه‌دار خواهد بود یا توقفی در مسیر نزولی بازار بوده است. همچنین با بهبود کلی فضای بازار، معاملات در نمادهای پتروپالایشی نیز متحول شد و بخش عمده نمادهای صعودی شدند.

شاخص کل بورس امروز رشدی هفت هزار و ۹۶۶ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد را تجربه کرد و روی سطح دو میلیون و ۴۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز شاهد صعودی ۰.۰۹ درصدی بود.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهند که طی بازار امروز، پنج میلیارد برگه سهم و حق تقدم رد و بدل شده تا ارزش معاملات خرد رقم هزار و ۹۰۳ میلیارد تومان را ثبت کند. حقیقی‌های بازار نیز ۱۸۰ میلیارد تومان از معاملات خارج کردند.

ورود پول ۵.۲ میلیارد تومانی به نماد تاپیکو

کفه ترازو در معاملات امروز گروه پتروشیمی، کمی به سمت نمادهای صعودی سنگین‌تر بود؛ چرا که ۱۱ نماد این گروه در سمت مثبت بازار قرار گرفتند و ۱۰ نماد منفی خوردند.

شرکت پتروشیمی ارومیه با نماد شاروم بیشترین رشد قیمت معادل ۱.۹۹ درصد را به خود اختصاص داد و نمادهای پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۱.۹۵ درصد و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۱.۶۱ درصد، در رده‌های بعد جای گرفتند.

در مقابل اما سهامداران پتروشیمی اراک (شاراک) با ۱.۲۸ درصد، پتروشیمی غدیر (شغدیر) با ۱.۲۶ درصد و پتروشیمی گلستان (شستان) با ۱.۱۸ درصد، بیشترین افت قیمت پایانی را متحمل شدند.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی نوری پرچمدار بیشترین درآمد؛ پتروشیمی پارس رکوردار بیشترین کاهش درآمد

در معاملات امروز صنعت پتروشیمی، سهام شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)، بیشترین سهم از ورود پول حقیقی را به خود اختصاص داد و شاهد تزریق پول ۵.۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها بود. از سوی دیگر اما حقیقی‌ها حدود ۱۶ میلیارد تومان پول حقیقی از نماد پتروشیمی شازند (شاراک) خارج کردند که بیشترین رقم ثبت شده در گروه پتروشیمی بود.

پیشتازی پالایشگاه لاوان در گروه نفتی

معاملات امروز پالایشی‌ها نیز ناشی بهبود کلی فضای بازار صعودی بود؛ به نحوی که هشت نماد این گروه شاهد افزایش قیمت پایانی بودند و تنها دو نماد نفت بهران (شبهرن) با ۰.۵۶ درصد و نفت سپاهان (شسپا) با ۰.۵۶ درصد افت، متحمل کاهش قیمت پایانی شدند.

در میان نمادهای صعودی نیز سهام پالایشگاه‌های لاوان (شاوان) با ۱.۸۴ درصد، بندرعباس (شبندر) با ۱.۵۸ درصد و اصفهان (شپنا) با ۱.۳۶ درصد، بیشترین شیب صعودی را داشتند.

به این ترتیب، در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۰.۹۳ درصد افزایش یافت و رشدی پرقدرت را تجربه کرد. همچنین در بازار امروز ۸۴ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به حدود هشت میلیارد تومان رسید.

سهامداران حقیقی در بازار امروز به استقبال نماد پالایش نفت اصفهان رفتند و بیش از ۶ میلیارد تومان پول وارد معاملات این نماد کردند. این در حالیست که بیشترین خروج پول حقیقی در نماد نفت سپاهان (شسپا) با مبلغ ۲.۱ میلیارد تومانی رخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.