کد خبر : 14422
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 خرداد 1403 - 13:46

گاز پتروشیمی لردگان به دستور وزیر نفت در سال جهش تولید قطع شد

گاز پتروشیمی لردگان به دستور وزیر نفت در سال جهش تولید قطع شد
هنوز یک روز از انتشار خبر شکست رکورد تولید اوره لردگان در سال جهش تولید نگذشته است که یکی از معاونین اداره گاز خبر از دستور مستقیم وزیر نفت برای قطع گاز پتروشیمی لردگان داده است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، پتروشیمی لردگان کود شش استان کشور را تامین می‌کند و وزیر نفت درحالی دستور قطع گاز پتروشیمی لردگان را صادر کرده که این اوره‌ساز از دولت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان بابت فروش اوره طلب دارد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که شرکت ملی گاز از اوره لردگان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طلب دارد. پس از اخطار اداره گاز درباره‌ی بدهی گاز پتروشیمی لردگان، مدیران این شرکت رایزنی‌هایی بابت پرداخت آن از طریق بانک‌ها را انجام داده‌اند و فرصتی چند روزه برای پرداخت بدهی گاز درخواست کرده‌اند. مدیران لردگان قصد داشته‌اند از طریق تهاتر طلب ۳ هزار میلیاردی و پرداخت یک هزار میلیارد آن از طریق منابع داخلی همانند بانک‌ها و … این بدهی را تسویه کنند.

اما طبق ادعای یکی از معاونین اداره گاز گویا شرکت ملی گاز تحت فشار دستور مستقیم وزیر نفت چاره‌ای جز قطع گاز اوره لردگان نداشته است.

بیشتر بخوانید:  برگزاری مجمع عمومی عادی انجمن نفت ایران

در سالی که به دستور رهبری جهش تولید نام‌گذاری شده است، انتظار آن می‌رود موانع تولید توسط مسئولان به‌ویژه وزرا برطرف شود.
در شرایطی که کشور با حوادث تاسف‌باری همچون نبود رئیس جمهور و تحریم مواجه است، در روز اول تشکیل مجلس جدید این طور که پیداست جواد اوجی، وزیر نفت به مانعی برای تولید تبدیل شده و برخلاف منویات رهبری عمل می‌کند. اوجی درحالی دستور قطع گاز پتروشیمی‌ها را صادر کرده که این صنعت حدود نیمی از ارز کشور را تامین می‌کنند.

پتروشیمی لردگان توانسته بود در اردیبهشت ماه سال جاری بالاترین رکورد تولید ماهانه خود را به ثبت برساند. تولید اوره لردگان در اردیبهشت ماه به میزان ۷۹۹۳۰ تن بوده است که این میزان از ابتدای راه اندازی خط تولید شرکت تا کنون بی‌سابقه بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.