کد خبر : 3237
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 13:58

۳۵۴میلیارد ریال هزینه پروژه آبرسانی به هسته مرکزی اصفهان

۳۵۴میلیارد ریال هزینه پروژه آبرسانی به هسته مرکزی اصفهان
مدیرعامل شرکت آبفا اصفهان از بهره‌برداری از مرحله اول پروژه تقویت آب‌رسانی به مرکز کلانشهر اصفهان تا یک ماه آینده خبر داد و اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۳۵۴میلیارد ریال تا قبل از اتمام آن برشمرد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب اصفهان، حسین اکبریان مدیرعامل این شرکت گفت: مرحله اول پروژه تقویت آبرسانی به هسته مرکزی کلانشهر اصفهان با هدف بهبود تامین آب تا کمتر از ۳۰ روز آینده به بهره برداری می‌رسد.

اکبریان در خصوص اعتبار هزینه شده در این پروژه گفت: تا کنون برای اجرای این پروژه ۳۵۴ میلیارد ریال هزینه شده که از بخش بودجه های عمرانی تامین اعتبار شده است و برآورد می شود برای اتمام پروژه به بیش از ۵۰ میلیارد ریال دیگر نیاز باشد.

وی افزود: نتیجه اجرای این عملیات کاهش افت فشار آب در خیابان‌های کهندژ، مدرس نجفی، محله های برزان و مهدیه است.

مدیرعامل آبفا اصفهان تصریح کرد: بخش اول این پروژه شامل اتصال خط خیابان صمدیه به خیابان آتشگاه به طول هزار و ۸۵۰ متر است که عملیات لوله گذاری، پُرسازی و متراکم سازی بستر ترانشه عملیاتی شد.

مدیرعامل آبفا با اشاره به اجرای فاز دوم این پروژه افزود: این عملیات حدود  ۱۴۵۰ است که با استفاده از لوله چدن داکتیل(غیرشکننده) در دستور کار قرار گرفت که عملیات لوله گذاری در بخش ایستگاه مترو مقابل بیمارستان کاشانی در مرداد ماه سال جاری به طول ۷۰۰ متر اجرا شد و از ۱۴ شهریور سال جاری عملیات اجرایی ۴۵۰ متر لوله گذاری و پرسازی شبکه آب واقع در خیابان بهستان نیز شروع شده که انتظار می‌رود تا پایان ماه جاری عملیات لوله گذاری پرسازی ترانشه و ساخت حوضچه شیرآلات آن به پایان برسد.

بیشتر بخوانید:  آبرسانی به 140 روستای کرمانشاه در ابتدای سال جاری

اکبریان چالش‌های این پروژه را اینگونه توصیف کرد: وجود تاسیسات زیربنایی متعدد از قبیل خط پرفشار گاز شهری، شبکه مخابرات، خط اتصال جمع آوری فاضلاب(کُلکتور) و شبکه توزیع آب آشامیدنی و آب فضای سبز، از جمله مشکلات حین اجرای این پروژه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اخذ مجوزهای لازم از مراجع مربوطه، بار ترافیکی موجود، عبور از عرض خیابان ها با وجود تاسیسات متعدد زیربنایی از چالش های حین کار بوده است.

وی افزود: برای ادامه اجرای این پروژه نیز با سختی‌هایی از قبیل عملیات لوله گذاری در عرض خیابان آتشگاه، عبور خط انتقال اجرایی از عرض بزرگراه شهید خرازی، اجرای عملیات در ایستگاه مترو و اتوبان خرازی مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل آبفا اصفهان ادامه داد: با تلاش مسوولان امر مجوزهای لازم از سوی شهرداری جهت اجرای این پروژه تمدید و از نیمه شهریور ماه عملیات لوله‌گذاری انتقال شبکه آب به هسته مرکزی شهر آغاز شد. 

گفتنی است، استان اصفهان با حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، یک میلیون و ۵۰۰ هزار انشعاب اّب دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.