کد خبر : 6776
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 11:50

۱۵۰ میدان نفتی در طول ۸ سال جهش تولید را رقم می‌زند

۱۵۰ میدان نفتی در طول ۸ سال جهش تولید را رقم می‌زند
مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: قرار است ۱۵۰ میدان نفتی جهش تولید نفت را در یک بازه هشت ساله رقم بزند.

به گزارش انرژی پرس، محسن خجسته‌مهر امروز در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت از مسیر راهکارهای فناورانه و نوآورانه با اشاره به ویژگی‌های تولید نفت، اظهار کرد: تولید نفت، سرمایه بر، زمان بر و درآمدزا است و اگر قرار است در آینده به تولید دست یابیم باید از امروز شروع کنیم.

وی افزود: صنعت نفت نیازمند منابع صرف نیست و باید اختیارات متناسب با جهش تولید را داشته باشیم و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تحولاتی از هر نوع را داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه افزایش تولید به واسطه دانش بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت از آن روزی که این موضوع در ادبیات کشور ایجاد شد، به دنبال آن بودیم که فناور کردن و دانش بنیان کردن تولید مدنظر قرار گرفت چراکه این رشد تولید می‌تواند کارایی رشد اقتصادی ایجاد کند.

بیشتر بخوانید:  برنامه‌ریزی کشورهای خلیج فارس برای حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر

وی با اشاره به لزوم افزایش کیفیت محصولات و کاهش زمان تولید، گفت: بین تولید و شرکت‌های دانش بنیان باید یک ارتباط موثر وجود داشته باشد و اگر این ارتباط ایجاد نشود، می‌توانیم بگوییم که به بهره وری دست نیافته‌ایم.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عبدالهادی اژدری چهارشنبه , ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۱۱

هر چه بیشتر تولید کنیم بیچاره تر میشیم چون مردم کشور خودمان هیچ سهمی از این ثروت ندارند و باید شاهد هدر رفت منابع باشیم و وای بحالمان وقتی دیگر نفتی باقی نماند

Reza پنجشنبه , ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۵:۵۶

بالاخره بعد از سی سال گفتن «نفت برای آیندگان است» و «نفت باعث وابستگی و تک محصولی و بلای ما شده است» دست برداشتید. از این بابت خوشحالم ولی چرا؟
خدا کند قضیه رو درست فهمیده باشید در این صورت جای بسی خوشحالی است و در غیر این صورت خدا می داند که چه هزینه های نابجایی از جیب ملت خواهد شد و پول های بسیاری از بین خواهد رفت به جای آنکه خرج رفاه مردم شود.
امیدوارم موضوعاتی همچون بازگشت سرمایه، مدیریت آب و محیط زیست، مزیت نسبی کشور، دسترسی به سواحل و صادرات و تغییر شدت و نوع مصارف انرژی علی الخصوص فسیلی در آینده و … مدنظر قرار بگیرند.
الله اعلم