کد خبر : 14892
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 16:23

کشت تابستانه ۱۳ هزار هکتار شلتوک در مارون

کشت تابستانه ۱۳ هزار هکتار شلتوک در مارون
استاندار خوزستان بر ضرورت تامین آب کشاورزی در تابستان امسال تاکید کرد و گفت: ۱۳ هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک در حوضه کرخه و پنج هزار هکتار برای حوزه مارون طی تابستان امسال انجام خواهد شد.

به گزارش انرژی پرس، علی اکبر حسینی محراب امروز ۱۳ خردادماه در نشست شورای کشاورزی خوزستان اظهار کرد: طبق اعلام کشاورزان، مهمترین کشت خوزستان کشت پاییزه محسوب می‌شود که بر اساس آن امنیت غذایی استان و سایر استان‌هایی که از خوزستان ارتزاق می‌کنند تامین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در برابر نسل کنونی و آینده مسئول هستیم، افزود: با توجه به کمبودهای موجود در حوضه کرخه و مارون و محدودیت آبی در این حوضه‌ها، مقرر شد محدودیت کشت شلتوک اعمال شود و برای هر کشاورز تا سقف سه هکتار کشت معیشتی شلتوک اختصاص یابد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه در این محدوده کشت شلتوک برای تجارت و صادرات نخواهیم داشت از کشاورزان تقاضا کرد با توجه به محدودیت‌های آبی این ۲ حوضه طی تابستان، الگوی کشت را رعایت کنند تا برای نخیلات با اهمیت فراوان، مشکلی به وجود نیاید و به کشت پاییزه ظلم نشود.

حسینی محراب بیان کرد: برای تابستان امسال پنج هزار هکتار کشت معیشتی شلتوک برای حوضه مارون و ۱۳ هزار هکتار برای حوضه کرخه اختصاص یافت که الگوی کشت توسط جهاد کشاورزی به کشاورزان اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: عملی شدن این کار نیاز به مشارکت همگانی دارد و نباید همه را به واسطه تخلف برخی افراد، از کشت محروم کنیم.

استاندار خوزستان در خصوص اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز گفت: طرح مطالعاتی جامعی توسط سازمان برنامه و بودجه استان تهیه شده که شامل هفت مرحله است و آب و خاک، باغات، صنایع تبدیلی، شیلات و دامداری و مرغ‌های گوشتی در این طرح لحاظ شده که در صورت اجرای آن شاهد رشد خوبی در محصولات کشاورزی و دامی در استان خواهیم بود.

حسینی محراب عنوان کرد: پیگیر حق‌السهم دولت در نیشکر برای تامین اعتبار این طرح در خوزستان هستیم که طبق آن ۳۶۰ هزار میلیارد ریال سهم استان خواهد شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.