کد خبر : 3082
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1402 - 15:29

کاهش ۱۵ درصدی میزان بارش در کشور

کاهش ۱۵ درصدی میزان بارش در کشور
طبق آخرین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، در حالی به آخرین روزهای سال آبی جاری نزدیک می شویم که میزان بارش ها با کاهش 15 درصدی نسبت به دوره بلند مدت رو به رو شده است.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایرنا، میزان بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه ۱۴۰۱) تا ۱۸ شهریور به ۲۱۰.۲ میلیمتر رسیده است و این در حالی است که سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱ تا آخر شهریور ۱۴۰۲) به آخرین روزهای خود رسیده و فقط ۱۲ روز به پایان آن باقی‌مانده است.

وضعیت بارشی کشور در این مدت نشان می‌دهد که گرچه بارش‌ها نسبت به سال گذشته اندکی بهبود داشته، اما در مقایسه با ۲۴۶.۳ میلیمتر دوره بلندمدت، حدود ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، میزان بارش‌ها از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۸ شهریور ۲۱۰.۲ میلیمتر شده است اما برخی پیش‌بینی‌ها از احتمال وقوع بارش‌های خوب در واپسین روزهای سال آبی و روزهای آغازین مهر خبر می‌دهد.

بیشتر بخوانید:  بارش‌های تهران به یک‌دوم کاهش یافت

میزان بارش‌های سال آبی جاری در مقایسه با سال آبی سال گذشته (ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا آخر شهریور ۱۴۰۱) که ۲۰۲.۵ میلیمتر بارش داشته‌ایم از رشد چهار درصدی برخوردار شده است.

در این میان استان گیلان با داشتن ۹۰۳.۶ میلیمتر بارش، در صدر پربارش‌ترین استان‌های کشور در سال آبی جاری قرار گرفته است.

همچنین استان سیستان و بلوچستان با ۶۹.۶ میلیمتر بارش، جایگاه کم‌بارش‌ترین استان را از آن خود کرده است و بر همین اساس وزارت نیرو برای تأمین آب مورد نیاز مردم در استان سیستان و بلوچستان طرح‌های متعدد آب‌رسانی را در حال اجرا دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.