کد خبر : 10166
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 13:09

کاهش تجارت نفت روسیه و ترکیه پس از آخرین تهدید تحریم‌های آمریکا

کاهش تجارت نفت روسیه و ترکیه پس از آخرین تهدید تحریم‌های آمریکا
تجارت بین روسیه و ترکیه از اواخر دسامبر با تأخیر در برخی از پرداخت‌ها برای محموله‌های نفتی وارداتی روسیه، دچار رکود شد، زیرا بانک‌ها در پی تهدید ایالات متحده برای تحریم موسسات مالی به دلیل تسهیل تجارت با روسیه، بررسی‌های انطباق را افزایش می‌دهند.

به گزارش انرژی پرس، در ماه دسامبر، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، فرمان اجرایی صادر کرد که به وزیر خزانه‌داری اجازه می‌دهد تا با مشورت وزیر امور خارجه، تحریم‌های بالقوه‌ای را علیه یک موسسه مالی خارجی در صورتی که مشخص شود «هر گونه معامله مهمی را انجام داده یا تسهیل کرده است» اعمال کند. یا معاملات برای یا از طرف هر شخصی که در تحریم‌ها علیه روسیه تعیین شده است.
منابع متعدد آگاه به رویترز گفته‌اند که در نتیجه این تهدید تحریم‌های جدید، پرداخت‌ها با تأخیرهایی که در پرداخت محموله‌های نفتی که ترکیه از روسیه وارد می‌کند، مختل شده است.
ترکیه یکی از خریداران عمده نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه است. این کشور ۵ درصد از صادرات نفت خام روسیه را وارد می کند و بر اساس داده های مرکز تحقیقات در مورد این کشور، ۲۴ درصد از محصولات نفتی روسیه را از زمان اجرایی شدن تحریم های اتحادیه اروپا بر نفت روسیه از یک سال پیش خریداری کرده است و بزرگترین خریدار محصولات نفتی روسیه است.

بیشتر بخوانید:  وضعیت فلرینگ در ایران به کجا رسید؟

به گفته منابع رویترز، اکنون ترکیه شروع به تجربه مشکلات پرداخت برای واردات نفت کرده است. چهار منبع به رویترز گفتند که دلیل آن این است که بانک‌های ترکیه بازبینی معاملات تجاری را آغاز کرده‌اند و انطباق با مشتریان روسی را تشدید می‌کنند.

جریان نفت به ترکیه مختل نشده است زیرا تنها چند محموله به تعویق افتاده است.
یک منبع صنعت نفت ترکیه به رویترز گفت: مسائل پرداخت بر عملکرد روزمره تأثیری نداشته است، اما به ما یادآوری می‌کند که مشکلی ممکن است در هر زمانی ایجاد شود.

بر اساس داده‌های ردیابی نفت‌کش‌ها که بلومبرگ در اوایل سال جاری نظارت کرده بود، اجرای سخت‌گیرانه‌تر تحریم‌های G7 و مسائل مربوط به پرداخت، خرید برخی از محموله‌های نفت خام روسیه توسط هند را متوقف کرده است، زیرا نفتکش‌هایی که قبلاً به سمت هند حرکت می‌کردند به سمت شرق برگشته بودند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.