کد خبر : 16369
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 13:48

صعود شاخص کل و افت شاخص هم‌وزن بورس؛

پیشتازی پتروشیمی‌های بوعلی‌سینا، نوری و شیراز در بورس امروز

پیشتازی پتروشیمی‌های بوعلی‌سینا، نوری و شیراز در بورس امروز
با وجود اینکه در بازار روز جاری، شاخص کل هم‌وزن نزولی شد، صنایع پتروشیمی و پالایشی بورس شاهد بهبود وضعیت معاملات خود بودند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس امروز در حالی به پایان رسید که شاخص کل روند صعودی خود را ادامه داد اما شاخص هم‌وزن در مسیر نزولی قدم برداشت. با این حال، نمادهای پتروپالایشی وضعیت بهتری نسبت به روز گذشته داشتند و تعداد نمادهای صعودی در این صنایع افزایش یافت.

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز جاری با رشد چهار هزار و ۳۵۶ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد مواجه شد و روی پله دو میلیون و ۵۲ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن اما شاهد افتی ۰.۰۳ واحد درصدی بود.

در بازار امروز ۵.۸ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد تا ارزش معاملات خرد به هزار و ۹۰۱ میلیارد تومان کاهش پیدا کند. حقیقی‌های بازار سهام نیز به ظور خالص ۳۳۶ میلیارد تومان از معاملات خارج کردند.

بیشترین بازدهی گروه پتروشیمی به بوعلی سینا رسید

وضعیت بورس امروز در صنعت پتروشیمی بهبود یافت و بخش عمده نمادهای این صنعت شاهد بازگشت به روند صعودی بودند. ۱۳ نماد پتروشیمی در بازار امروز صعودی شدند، ۱۱ نماد منفی خوردند و دو نماد پتروشمی دهدشت و پتروشیمی کازرون نیز بدون تغییر در قیمت پایانی به استقابل معاملات فردا رفتند.

بیشترین رشد قیمت در نمادهای صعودی مربوط به سه نماد پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۱.۹۹ درصد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۱.۷۳ درصد و پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۰.۸۵ درصد بود. در طرف مقابل اما سهام شرکت‌های پتروشیمی تندگویان (شگویا) با ۱.۹۳ درصد، پتروشیمی غدیر (شغدیر) با ۱.۵۱درصد و پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۱.۰۷ درصد کاهش قیمت، شدیدترین افت را به نام خود زدند.

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی‌های بوعلی سینا، آبادان و فارابی پیشتاز گروه خود شدند

به علاوه، نماد نوری همانند روز گذشته، در بازار امروز پتروشیمی‌ها، بیشترین ورود پول حقیقی به مبلغ ۱۴.۱ میلیارد تومان را رقم زد. در مقابل اما نماد پتروشمی تندگویان شاهد بیشترین خروج پول حقیقی معادل چهار میلیارد تومان بود.

تداوم خروج پول حقیقی از نماد پالایشگاه اصفهان

تابلوی معاملات نمادهای پالایشی حاکی از آن است که بخش عمده نمادهای این گروه در بازار امروز صعودی بودند؛ طوری که ۶ نماد رشد قیمت را تجربه کردند و چهار نماد بازدهی منفی داشتند. به این ترتیب شاخص گروه فرآورده‌های نفتی پس از معاملاتی به ارزش ۸۲.۳ میلیارد تومان با رشدی ۰.۰۲ درصدی همراه شد. اشخاص حقیقی اما ۳۱.۸ میلیارد تومان از این گروه خارج کردند.

در میان نمادهای صعودی، سهام شرکت‌های پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۰.۴ درصد، سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۰.۲۲ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۱۹ درصد شاهد بیشترین بازدهی مثبت بودند. در طرف دیگر بازار نیز سهام نفت پاسارگاد (شپاس) با ۱.۴۲ درصد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۰.۳۳ درصد و نفت پارس (شنفت) با ۰.۱۷ درصد بیشترین افت قیمت را متحمل شدند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که سهامداران حقیقی شپنا، امروز نیز بیش از ۶ میلیارد تومان از پول خود را از این نماد خارج کردند. در مقابل اما سهام پالایش نفت لاوان، تنها نماد پالایشی با ورود پول حقیقی به مبلغ ۶۶۵ میلیون تومانی بود.

همچنن نماد معاملاتی شرکت‌های نفت پارس (شنفت) که روز گذشته کشف قیمت نشده بود، در بازار امروز بار دیگر بازگشایی شد و به معاملات بازگشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.