کد خبر : 20259
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1403 - 13:53

بورس روی دور صعودی معاملات خود را از سر گرفت؛

پیشتازی پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس و لاوان در بورس امروز

پیشتازی پالایشگاه‌های تهران، بندرعباس و لاوان در بورس امروز
با قرارگیری بخش عمده نمادهای پتروپالایشی بورس در مدار صعودی، شاخص‌های کل و هم‌وزن بورس به صعود خود ادامه دادند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، معاملات بازار سهام، پس از تعطیلی روز گذشته، امروز با تداوم صعود شاخص‌های اصلی بورس ادامه یافت و نمادهای پتروپالایشی بورس نیز به روزهای خوب خود ادامه دادند. طوری که بخش عمده آنها با لباس سبز از تعطیلات بازگشتند.

نماگراصلی تالار شیشه‌ای در بازار امروز ۱۰ هزار و ۹۸۷ واحد، معادل ۰.۵۴ درصد رشد کرد. به این ترتیب، شاخص کل بورس تهران معاملات امروز را روی پله دو میلیون و ۶۳ هزار واحدی به پایان رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز در بازار روز جاری با رشدی ۰.۲۷ درصدی همراه شد.

با جابجایی ۵.۵ میلیارد برگه سهم و حق تقدم توسط معامله‌گران بورسی بازار امروز، ارزش معاملات خرد رقم هزار و ۶۵۳ تومان را ثبت کرد. روند ورود پول حقیقی به بازار اما متوقف شد و حقیقی‌ها به طور خالص ۲۰۴ میلیارد تومان از معاملات خارج کردند.

کدام پتروشیمی‌های بورس منفی خوردند؟

بررسی تابلوی معاملات بورس حاکی از آن است که نمادهای گروه پتروشیمی همچنان به صعود پر قدرت خود ادامه می‌دهند. در بورس امروز، ۲۱ نماد پتروشیمی صعودی شدند و تنها پنج نماد منفی خوردند. در میان نمادهای صعودی نیز بیشترین بازدهی به سهام شرکت‌های پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) با ۱.۹۷ درصد، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱.۶۲ درصد و پتروشیمی خراسان (خراسان) با ۱.۶۱ درصد رسید.

در طرف دیگر بازار نیز نمادهای پتروشیمی اراک (شاراک) با ۱.۹۸ درصد، پتروشیمی آبادان (شپترو) با ۰.۷۳ درصد، پتروشیمی امیرکبیر (شکبیر) با ۰.۲۲ درصد،پتروشیمی کازرون (کازرو) با ۰.۱۵ درصد و پتروشمی اصفهان (شصفها) با ۰.۱ درصد افت، تنها نمادهای نزولی گروه خود لقب گرفتند..

بیشتر بخوانید:  پتروشیمی‌های گلستان، جم و خراسان تنها صعودی‌های گروه خود بودند

گفتنی است که تاپیکو علاوه بر اینکه یکی از بیشترین بازدهی‌ها در معاملات امروز گروه پتروشیمی را رقم زد، شاهد بیشترین ورود پول حقیقی در این گروه نیز بود و حقیقی‌های ۷.۱ میلیارد تومان به این نماد تزریق کردند. بیشترین خروج پول حقیقی نیز در نماد پتروشیمی خراسان (خراسان) و با مبلغ ۴.۹ میلیارد تومانی رخ داد.

نفت ایرانول تنها نماد نزولی گروه پالایشی بورس شد

معاملات امروز بورس در صنعت پالایشی با تداوم صعود نمادهای این گروه دنبال شد و سهام نفت ایرانول (شرانل) با افت ۰.۱۴ درصدی قیمت پایانی، تنها نماد سرخ‌پوش گروه خود لقب گرفت. در بازار امروز ۹ نماد پالایشی بازدهی مثبت داشتند که در میان آنها نمادهای پالایش نفت تهران (شتران) با ۱.۸۹ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱.۷۲ درصد و پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۱.۳۸ درصد رشد، پیشتاز بودند.

به این ترتیب شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان معاملات با رشدی ۱.۱ درصدی همراه شد. همچنین ارزش معاملات نمادهای پالایشی به ۷۷.۳ میلیارد تومان رسید و ۱۵.۷ میلیارد تومان پول حقیقی وارد این گروه شد.

بررسی مبادلات اشخاص حقیقی و حقوقی بازار سهام نیز حاکی از آن است که نماد شتران با ۱۲.۱ میلیارد تومان، بیشترین ورود پول حقیقی و نماد پالایش نفت تبریز (شبریز) با رقم ۱.۱ میلیارد تومانی، بیشترین خروج پول را ثبت کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.