کد خبر : 20959
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 شهریور 1403 - 13:40

چشم انتظاری بورس برای رئیس جدید؛

پتروشیمی فارس و تاپیکو بیشترین افت قیمت گروه خود را شاهد بودند

پتروشیمی فارس و تاپیکو بیشترین افت قیمت گروه خود را شاهد بودند
بورس امروز در انتظار انتخاب رئیس سازمان بورس، وضعیت متعادلی را تجربه کرد. صنایع پتروپالایشی بورس نیز کار خود را در تعادل به پایان رساندند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس امروز در شرایطی متعادل و با افت شاخص هم‌وزن و رشد شاخص کل به معاملات خود پایان داد. به نظر می‌رسد که دلیل اصلی وضعیت امروز بازار، انتظار معامله‌گران برای تعیین تکلیف ریاست سازمان بورس در جلسه امروز شورای عالی بورس است.

شاخص کل بورس در بازار امروز با کاهشی هفت هزار و ۷۴۸ واحدی، معادل ۰.۳۷ درصد مواجه شد و روی پله دو میلیون و ۸۸ هزار واحدی به استقبال معاملات روز آینده رفت. شاخص هم‌وزن اما صعود خود را ادامه داد و رشدی ۰.۳۸ درصدی را ثبت کرد.

معامله‌گران بورسی در بازار امروز ۶.۱ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش کردند تا ارزش معاملات خرد به دو هزار و ۶۶ میلیارد تومان کاهش یابد. حقیقی‌های بورس نیز ۲۱ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق کردند.

بازگشت تاپیکو به معاملات گروه پتروشیمی

معاملات امروز بازار سهام به نحوی پیش رفت که تعداد نمادهای پتروشیمی صعودی افزایش یافت. طوری که در معاملات امروز این صنعت، ۱۲ نماد پتروشیمی منفی خوردند و ۱۵ نماد افزایش قیمت پایانی را تجربه کردند. همچنین سه نماد نیز بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند.

سهام شرکت‌های صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۲.۸۷ درصد، پتروشیمی اصفهان (شصفها) با ۱.۹۸ درصد و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) با ۱.۹۷ درصد بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز گروه پتروشیمی را به نام خود کردند.

این در حالیست که سهام شرکت‌های صنایع پتروشمی خلیج فارس (فارس) با ۱.۸۸ درصد، سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱.۱۴ درصد و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۰.۹۲ درصد افت، بیشترین کاهش قیمت در میان هم‌گروهی‌های خود را ثبت کردند.

بیشتر بخوانید:  پیشتازی پتروشیمی‌های آبادان، جم و قائدبصیر در میان هم‌گروهی‌ها

لازم به ذکر است که نماد تاپیکو پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی، در بازار امروز بازگشایی شد و به معاملات بازگشت.

در بازار امروز پتروشیمی‌ها، سهام شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج ‌فارس (تاپیکو) بیشترین ورود پول حقیقی را تجربه کرد. شپدیس در حالی ورود پول ۵.۸ میلیارد تومانی اشخاص حقیقی را شاهد بود که در سوی دیگر بازار، نماد پتروشیمی اصفهان، بیشترین خروج پول حقیقی به مبلغ ۳.۴ میلیارد تومان را تجربه کرد.

پرچمداران پالایشی نزولی شدند

معاملات امروز صنعت فرآورده‌های نفتی همچون کلیت بازار متعادل بود؛ طوری که پس از رشد قیمت پنج نماد و افت پنج نماد، شاخص این صنعت با کاهش ۰.۸۱ درصدی مواجه شد. همچنین ارزش معاملات این صنعت ۶۶ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها ۸.۲ میلیارد تومان پول حقیقی در معاملات این صنعت تزریق کردند.

نمادهای سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با ۱.۰۹ درصد، نفت بهران (شبهرن) با ۰.۶۵ درصد و پالایش نفت شیراز (شراز) با ۰.۰۹ درصد، نمادهای پالایشی با بیشترین بازدهی مثبت در بورس امروز لقب گرفتند. در مقابل، بیشترین کاهش قیمت در این صنعت به سهام سه شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۱.۴۲ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۰.۹۷ درصد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۸۲ درصد افت رسید.

به علاوه اقبال سهامداران حقیقی به سهام شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) در بازار روز جاری نیز ادامه پیدا کرد و این نماد، ۷.۲ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کرد. این در حالیست که بیشترین خروج پول حقیقی در سهام شرکت پالایش نفت لاوان و با رقم ۳۲۳ میلیون تومانی رخ داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.