کد خبر : 19820
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 مرداد 1403 - 12:54

کارنامه تولید و فروش صنعت اوره در تیر ۱۴۰۳

پتروشیمی شیراز برنده رالی تولید و فروش اوره‌سازان / درآمد صنعت اوره و آمونیاک افزایش یافت

پتروشیمی شیراز برنده رالی تولید و فروش اوره‌سازان / درآمد صنعت اوره و آمونیاک افزایش یافت
نگاهی به گزارش‌های عملکرد ماهانه پتروشیمی‌های فعال در صنعت «اوره و آمونیاک» نشان می‌دهد پتروشیمی شیراز در تیرماه امسال موفق شد حجم تولید و درآمد خود را نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش دهد و بهترین عملکرد را میان اوره‌سازان به ثبت برساند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، گزارش عملکرد ماهانه پتروشیمی‌های شیراز، پردیس، خراسان و کرمانشاه که «آمونیاک و اوره» تولید می‌کنند منتشر و تکلیف درآمدزایی این صنعت در تیرماه مشخص شد. نگاهی به ارقام گزارش‌های این صنعت نشان می‌دهد سه پتروشیمی در تیرماه موفق به افزایش درآمد خود شده‌اند.

همچنین چهار پتروشیمی تولیدکننده «آمونیاک و اوره» در تیرماه امسال موفق به کسب درآمد ۶ هزار و ۵۴۸ میلیارد تومانی شدند. مقایسه این عدد با مجموع درآمد صنعت در ماه گذشته یعنی خرداد خبر از افت ۸.۲۲ درصدی درآمد این صنعت می‌دهد.

البته باید گفت مجموع درآمد شرکت‌های صنعت «آمونیاک و اوره» در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰.۴ درصد افزایش داشته است. انرژی پرس در این گزارش گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های فعال در زمینه تولید «آمونیاک و اوره» را بررسی کرده است.

بیشترین افزایش درآمد پتروشیمی‌ها در تیرماه ۱۴۰۳

بررسی و مقایسه گزارش‌های فعالیت ماهانه پتروشیمی‌های تولیدکننده «آمونیاک و اوره» در تیرماه امسال نشان می‌دهد، پتروشیمی شیراز در این ماه بهترین عملکرد را از نظر رشد درآمد داشته است. چرا که درآمد این پتروشیمی از هزار و ۶۳۴ میلیارد تومان در تیرماه سال گذشته با رشد بیشتر از ۲۳ درصدی به دو هزار و ۱۲ میلیارد تومان در تیرماه امسال رسیده است.

پتروشیمی پردیس نیز توانست درآمد تیرماه خود را حدود ۱۹ درصد افزایش دهد و این رقم را از دو هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان در تیر سال گذشته به سه هزار و ۴۸۵ میلیارد تومان در این ماه برساند.

همچنین پتروشیمی خرسان نیز توانست در این ماه درآمد خود را افزایش دهد و عنوان سومین پتروشیمی برتر را در زمینه درآمدزایی صنعت اوره از آن خود کند.

بیشتر بخوانید:  افزایش حجم تولید و فروش صنعت پالایشی/ پیشتازی پالایشگاه تبریز در تولید و فروش

بیشترین کاهش درآمد پتروشیمی‌ها در تیرماه ۱۴۰۳

در سمت دیگر ماجرا تنها پتروشیمی کرمانشاه بود که با افت درآمد ماهانه روبه‌رو شد. به نحوی که درآمد این شرکت با افت بیشتر از ۴۳ درصدی به ۴۳۲ میلیارد تومان رسیده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید پتروشیمی‌ها در تیرماه ۱۴۰۳

نگاهی به گزارش‌های فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت «اوره و آمونیاک» نشان می‌دهد پتروشیمی شیراز در بخش تولید نیز بهترین عملکرد را در تیرماه ثبت کرده است. چرا که این شرکت موفق شد حجم تولید تیرماه خود را حدود ۲۲.۲ درصد افزایش دهد و رقم ۳۰۵ هزار و ۸۶۶ تن را ثبت کند. از این رو پتروشیمی شیراز در صدر جدول «بیشترین افزایش مقدار تولید» تیرماه قرار گرفت.

همچنین پتروشیمی پردیس نیز موفق شد حجم تولید خود را حدود ۱.۲ درصد بالا ببرد و جایگاه دوم این بخش را از آن خود کند.

بیشترین کاهش مقدار تولید پتروشیمی‌ها در تیرماه ۱۴۰۳

در طرف دیگر ماجرا اما دو پتروشیمی کرمانشاه و خراسان در این ماه با کاهش مقدار تولید روبه‌رو شدند. به طوری که مقدار تولید پتروشیمی کرمانشاه ۲.۳ درصد و پتروشیمی خرسان ۰.۲ درصد نسبت به تیرماه سال گذشته کاهش داشته است.

بیشترین میزان تحقق ظرفیت اسمی پتروشیمی‌ها در چهار ماهه ابتدایی ۱۴۰۳

اما موضوع مهمی که باید در این گزارش به آن اشاره شود این است که پتروشیمی کرمانشاه در چهار ماهه ابتدایی سال جاری یعنی از ابتدای سال تا پایان تیرماه بیشتر از سایر اوره‌سازان، از ظرفیت اسمی سالانه خود تولید کرده است.

به طوری که این پتروشیمی موفق شد تا ماه چهارم از سال جاری حدود ۴۰ درصد از ظرفیت اسمی خود را محقق کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.