کد خبر : 22939
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 14:16

ادامه افت شاخص‌های بورسی در آخرین روز مهرماه؛

پتروشیمی‌های نوری، ارومیه و بوعلی سینا بیشترین افت گروه خود را ثبت کردند

پتروشیمی‌های نوری، ارومیه و بوعلی سینا بیشترین افت گروه خود را ثبت کردند
با تداوم سرخ‌پوشی گروه پالایشی و افت قیمت بخش عمده نمادهای پتروشیمی، شاخص‌های اصلی بورس با تداوم روند نزولی خود به استقبال آبان‌ماه رفتند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، معاملات بورس تهران در آخرین روز مهرماه هم روی روند نزولی به پایان رسید و بازار سهام با لباس سرخ به استقبال دومین ماه پاییز رفت. نمادهای گروه پالایشی در بورس امروز، همچون روز گذشته یک‌دست نزولی شدند و در صنعت پتروشیمی نیز تعداد انگشت شماری از نمادها توانستند رشد قیمت را تجربه کنند.

شاخص کل بورس تهران در معاملات روز جاری عقب‌گردی ۱۳ هزار و ۸۳۳ واحدی، معادل ۰.۶۸ درصد را ثبت کرد و بازار امروز را با ثبت رقم دو میلیون و هفت هزار واحد به پایان رساند. شاخص کل هم‌وزن نیز افتی ۰.۵۷ درصدی را تجربه کرد.

تابلوی معاملات بورس امروز نشان می‌دهد که معامله‌گران با جابجایی ۶.۷ میلیارد برگه سهم و حق تقدم، ارزش معاملات خرد هزار و ۸۵۵ میلیارد تومانی را رقم زدند. به علاوه، رقم خالص خروج پول حقیقی از بورس امروز معادل ۱۱۵ میلیارد تومان ثبت شد.

کدام نمادهای پتروشیمی سبزپوش شدند؟

معاملات بازار سهام امروز در حالی به پایان رسید که بخش عمده نمادهای گروه پتروشیمی، وضعیتی مشابه با روزهای گذشته داشتند. در روز جاری، در مجموع ۲۸ نماد پتروشیمی معامله شدند که در این میان، قیمت پایانی چهار نماد صعودی شد، ۱۹ نماد منفی خوردند و پنج نماد نیز روی صفر تابلو به معاملات خود پایان داد.

در بین نمادهای صعودی، سهام چهار شرکت پتروشیمی خارک (شخارک) با ۲.۹۶ درصد، پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۱.۷۹ درصد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۰.۷۴ درصد و پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۰.۳ درصد، بازدهی مثبت را در بازار امروز تجربه کردند. بیشترین کاهش قیمت در این گروه نیز به پتروشیمی نوری (نوری)، پتروشیمی ارومیه (شاروم) و پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) تعلق گرفت که به ترتیب افتی ۳.۲۵ درصد، ۲.۹۶ درصد و ۲.۶۸ درصدی را متحمل شدند.

بیشتر بخوانید:  نوسانات الاکلنگی بورس/ پتروپالایشی‌ها به مسیر صعودی بازگشتند

لازم به ذکر است سهام شرکت پتروشیمی پردیس که از معدود نمادهای صعودی گروه خود بود، بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کرد و حقیقی‌ها ۳.۹ میلیارد تومان از پول خود در این نماد را خارج کردند.

پالایش نفت اصفهان در قعر بازدهی گروه نفتی

صنعت فرآورده‌های نفتی در بازار امروز، روند نزولی خود را ادامه داد و شاخص این گروه ۱.۶۳ درصد ریزش را تجربه کرد. این افت در حالی بود که در روز جاری ۷۵.۵ میلیارد تومان سهام پالایشی در بورس معامله شد. معاملات بین حقیقی‌ها و حقوقی‌های گروه پالایشی نیز متعادل بود و گروه پالایشی ورود پول تنها ۲۷۸ میلیون تومانی را ثبت کرد.

همه ۱۳ نماد گروه پالایشی، معاملات خود در بازار امروز را در سمت منفی بازار به پایان رساندند اما شدیدترین ریزش به سه نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا)، نفت پاسارگاد (شپاس) و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با افت به ترتیب ۲.۹۴ درصد، ۲.۴۹ درصد و ۱.۹۷ درصدی قیمت پایانی اختصاص یافت.

همچنین نماد سرمایه‌گذاری صنعت نفت با رقم ۷۹۲ میلیون تومانی، بیشترین خروج پول حقیقی گروه پالایشی را به خود اختصاص داد و پالایش نفت لاوان (شاوان) با رقم ۹۶۴ میلیون تومانی، شاهد بیشترین ورود پول حقیقی بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.