کد خبر : 20642
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1403 - 16:16

بورس روی دور صعود به تعطیلات رفت؛

پالایشگاه‌های تهران و بندرعباس بیشترین بازدهی گروه نفتی را ثبت کردند

پالایشگاه‌های تهران و بندرعباس بیشترین بازدهی گروه نفتی را ثبت کردند
شاخص کل و هم‌وزن بورس تهران در حالی به صعود خود ادامه دادند که نمادهای پتروپالایشی همچنان از مهم‌ترین محرک‌های رشد بازار سهام محسوب می‌شوند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، با تداوم برتری خریداران در بازار سهام، شاخص‌های اصلی بورس تهران امروز نیز به روند صعودی خود ادامه دادند و حدود ۷۰ درصد نمادهای کل بازار، با لباس سبز به استقبال تعطیلات رفتند. در این میان، پتروپالایشی‌های بورس نیز وضعیت خوبی داشتند و بخش عمده آنها به حرکت خود روی مدار صعودی ادامه دادند.

بورس پتروشیمی

شاخص کل بورس تهران در بازار امروز شاهد رشدی ۱۱ هزار و ۸۷۵ واحدی، معادل ۰.۵۷ درصد بود و به سطح دو میلیون و ۱۱۰ هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز کار خود را با رشدی ۰.۶۴ درصدی به پایان رساند.

نکته قابل توجه در بازار امروز اما رشد امیدوارکننده حجم و ارزش معاملات بود. طوری که امروز ۸.۶ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد که تقریبا دو برابر دیروز بود. به این ترتیب ارزش معاملات خرد با رشد حدود هزار میلیارد تومانی به دو هزار و ۷۲۲ میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها اما خالص خروج پول ۳۶.۱ میلیارد تومانی را در معاملات روز جاری رقم زدند.

پیشتازی تاپیکو در گروه پتروشیمی بورس

نمادهای گروه پتروشیمی در بازار امروز نیز عملکرد مثبتی داشتند و بخش عمده نمادهای این گروه رشد قیمت را تجربه کردند. بررسی وضعیت امروز این گروه حاکی از آن است که ۲۰ نماد پتروشیمی شاهد رشد قیمت پایانی بودند و ۱۱ نماد متحمل افت قیمت شدند.

در این میان، نمادهای شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱.۹۴ درصد، پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر) با ۱.۹۲درصد و پتروشیمی خارک (شخارک) با ۱.۶۸ درصد رشد، بیشترین بازدهی مثبت را ثبت کردند اما از سوی دیگر، نمادهای پتروشیمی دهدشت (دهدشت)، پتروشیمی کازرون (کازرو) و پتروشیمی آبادان (شپترو)، بیشترین افت قیمت را معادل به ترتیب ۳.۸۳ درصد، ۱.۷۷ درصد و ۰.۴ درصد شاهد بودند.

بیشتر بخوانید:  شاخص کل بورس کانال 2.1 میلیونی را از دست داد/ پتروشیمی تندگویان بیشترین افت قیمت گروه خود را رقم زد

گفتنی است که نماد تاپیکو نه تنها بیشترین رشد قیمت گروه خود را ثبت کرد، بلکه شاهد بیشترین تزریق پول اشخاص حقیقی نیز بود. طوری که حقیقی‌های بازار به طور خالص ۱۰.۹ میلیارد تومان به نماد تاپیکو تزریق کردند. پتروشیمی نوری (نوری) اما در سوی دیگر بازار با خروج پول ۱۰.۵ میلیارد تومانی مواجه شد که بیشترین رقم در این گروه بود.

تزریق ۱۵.۵ میلیارد تومان پول حقیقی به پالایشگاه تهران

بازار امروز پالایشی‌ها نیز تحت تاثیر فضای کلی بازار با صعودی قابل توجه همراه شد و همه نمادهای این گروه برای دومین روز متوالی، یک‌دست سبزپوش شدند. در این میان اما بیشترین بازدهی در این گروه به نماد پالایشگاه‌های تهران و بندرعباس و همچنین نفت بهران رسید. طوری که شتران ۱.۹۹ درصد رشد کرد، شبندر ۱.۹ درصد افزایش قیمت داشت و بازدهی شهرن نیز به ۱.۳۹ درصد رسید.

به این ترتیب در پایان معاملات امروز، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی ۱.۳۳ درصد افزایش یافت. همچنین در بازار امروز ۱۵۰ میلیارد تومان نماد پالایشی مبادله شد و خالص ورود پول حقیقی به این صنعت به ۲۸ میلیارد تومان رسید.

در بازار امروز نماد پالایش نفت تهران ۱۵.۵ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کرد و شاهد بیشترین ورود پول حقیقی در گروه خود بود. در مقابل اما بیشترین خروج پول حقیقی از این گروه، مربوط به نماد نفت ایرانول با مبلغ تنها ۵۹۰ میلیون تومان بود.

بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.