کد خبر : 21688
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1403 - 13:33

افت شاخص‌های بورسی برای دومین روز متوالی؛

پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و بندرعباس، بیشترین افت قیمت گروه نفتی را ثبت کردند

پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و بندرعباس، بیشترین افت قیمت گروه نفتی را ثبت کردند
در بورس امروز تعداد انگشت شماری از نمادهای پتروپالایشی توانستند به مدار صعودی بازگردند اما وضعیت کلی این صنایع همچنان نزولی بود.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، تداوم تنش‌ها در خاورمیانه سبب شد که بورس تهران پس از ریزش روز گذشته، در بازار امروز نیز به روند نزولی خود ادامه دهد. با این وجود، هیجانات معامله‌گران تا حدودی تعدیل شد تا در صنایع پتروپالایشی، تعداد انگشت‌شماری از سبزپوش شوند.

شاخص کل بورس تهران، بازار امروز را با افت هشت هزار و ۸۷۶ واحدی، معادل ۰.۴۱ درصد سپری کرد و روی پله دو میلیون و ۱۳۷ هزار واحدی به کار خود پایان داد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۲۵ درصد از ارتفاع خود را از دست داد.

در بازار روز جاری ۷.۹ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد تا ارزش معاملات خرد به سطح دو هزار و ۷۴۵ میلیارد تومانی کاهش یابد. خروج پول حقیقی از بازار نیز تشدید شد و این اشخاص ۸۵۴ میلیارد تومان از پول خود را از بازار خارج کردند.

کدام نمادهای پتروشیمی سبزپوش شدند؟

صنعت پتروشیمی در بورس امروز همچون روز گذشته وضعیت قابل قبولی نداشت و بخش عمده نمادهای این گروه در روندی نزولی قرار گرفتند. در بازار امروز، تنها چهار نماد صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با ۰.۷۴ درصد، پتروشیمی جم (جم) و ۰.۳۸ درصد، پتروشیمی خارک (شخارک) با ۰.۱۹ درصد و پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) با ۰.۱۱ درصد رشد قیمت، طعم صعود را چشیدند و ۱۹ نماد منفی خوردند. ۶ نماد نیز بدون تغییر قیمت به کار خود پایان دادند.

در میان نمادهای نزولی، سهام شرکت‌های پتروشیمی نوری (نوری) با یک درصد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۰.۹۷ درصد و پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۰.۹۵ درصد افت، متحمل شدیدترین کاهش قیمت شدند.

بیشتر بخوانید:  کاهش ۷۰ درصدی درآمد در پتروشیمی‌ ارومیه/ تولید پتروشیمی آبادان ۷۰ درصد افت کرد

لازم به ذکر است که نماد جم علاوه بر اینکه از معدود نمادهای صعودی بورس امروز بود، بیشترین ورود پول حقیقی به مبلغ ۲.۶ میلیارد تومان را نیز شاهد بود. از سوی دیگر اما سهامداران حقیقی پتروشیمی شیراز (شیراز)، بیش از ۱۴ میلیارد تومان از نماد جم خارج کردند.

بیشترین افت قیمت در گروه پالایشی به پالایشگاه اصفهان رسید

نمادهای پالایشی که در روز گذشته یک دست سرخ‌پوش بودند، در بازار امروز نیز به روند نزولی خود ادامه دادند و تنها دو نماد تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) و نفت ایرانول (شرانل) با رشد ۰.۲۱ درصد و ۰.۰۷ درصدی، توانستند بازدهی مثبت از خود به‌جا بگذارند.

از سوی دیگر اما ۹ نماد پالایشی به روند نزولی خود ادامه دادند و سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک درصد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۰.۹۹ درصد و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۰.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

به این ترتیب، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان بازار امروز با کاهش ۰.۸۳ درصدی مواجه شد. ارزش معاملات این صنعت نیز معادل ۱۰۳ میلیارد تومان بود. سهامداران حقیقی هم حدود ۶۶ میلیارد تومان از نمادهای پالایشی خارج کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که سهام شپنا شاهد بیشترین خروج پول حقیقی در معاملات امروز گروه پالایشی‌ها بود. به طوری که خالص خروج پول حقیقی از این نماد، به بیش از ۲۸ میلیارد تومان رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.