کد خبر : 19491
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1403 - 13:12

ارزش معاملات خرد بورس به کمتر از هزار میلیارد تومان رسید

پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و بندرعباس، قعرنشین جدول بازدهی گروه نفتی شدند

پالایشگاه‌های اصفهان، تهران و بندرعباس، قعرنشین جدول بازدهی گروه نفتی شدند
روند نزولی شاخص‌های بورسی در بازار امروز نیز ادامه یافت و این بار بخش عمده نمادهای پتروشیمی نیز در سمت نزولی بازار قرار گرفتند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بورس تهران که همچنان در دامنه نوسان مثبت و منفی یک درصدی محدود شده است، امروز در شاخص‌های اصلی خود شاهد افت اندک بود. این در شرایطی است که روند نزولی نمادهای پالایشی ادامه یافت اما پتروشیمی‌ها که در روزهای گذشته وضعیت بهتری داشتند، در بازار امروز سرخ پوش شدند.

شاخص کل بورس تهران بازار امروز را با افت ۴۶۷ واحدی، معادل ۰.۰۲ درصد به پایان رساند و روی سطح دو میلیون و سه هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۰۴ درصد عقب‌نشینی کرد. به علاوه، در بازار امروز ۲.۹ میلیارد برگه سهم و حق تقدم خرید و فروش شد تا ارزش معاملات خرد با ثبت رقم فقط ۹۴۵ میلیارد تومان، برای اولین بار از فروردین ۱۳۹۸ به این سو، به کمتر از هزار میلیارد تومان برسد. حقیقی‌های بازار نیز به طور خالص ۱۰۷ میلیارد تومان از پول خود را از معاملات خارج کردند.

پتروشیمی نوری ۲۹ میلیارد تومان پول حقیقی جذب کرد

نمادهای پتروشیمی در بازار امروز همسو با کلیت بازار عقب‌نشینی کردند. در معاملات امروز پتروشیمی‌ها، هفت نماد بازدهی مثبت داشتند، ۱۰ نماد شاهد کاهش قیمت بودند و ۱۱ نماد نیز روی صفر تابلو معامله شدند.

تابلو معاملات نشان می‌دهد که نماد پتروشیمی نوری بیشترین بازدهی قیمت در گروه پتروشیمی را رقم زده است. طوری که امروز «نوری» یک درصد رشد کرد و پیشتاز گروه خود بود. دو نماد پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر) با ۰.۹۳ درصد و پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۰.۷۹ درصد نیز در رده‌های بعدی بیشترین رشد قیمت قرار گرفتند.

در مقابل اما بیشترین کاهش قیمت در این گروه مربوط به نمادهای پتروشیمی دهدشت (دهدشت) با ۰.۷۹ درصد، پتروشیمی فن‌آوران (شفن) با ۰.۳۹ درصد و پتروشیمی ارومیه (شاروم) با ۰.۳ درصد افت بود.

بیشتر بخوانید:  بیشترین افت گروه پالایشی به نمادهای نفت پاسارگاد و پالایشگاه‌های بهران و اصفهان رسید

همچنین در بازار امروز، سهامداران حقیقی حدود پنج میلیارد تومان پول از سهام شرکت پتروشیمی پردیس خارج کردند و «شپدیس» شاهد بیشترین خروج پول در میان هم‌گروهی‌های خود بود. بیشترین ورود پول حقیقی نیز به نماد نوری و با رقم ۲۹.۳ میلیارد تومانی اختصاص یافت.

نماد شتران بازگشایی شد

روند معاملات امروز بازار سهام به نحوی پیش رفت که در صنعت فرآورده‌های نفتی، نمادهای پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۰.۱۳ درصد و سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) با رشد ۰.۱۱ درصدی، تنها نمادهای صعودی این گروه بود و سهامداران ۹ نماد دیگر این گروه به تماشای افت قیمت دارایی خود نشستند.

بیشترین افت قیمت در بین نمادهای گروه پالایشی مربوط به پرچمداران این گروه بود؛ طوری که سهام شرکت‌های پالایش نفت اصفهان (شپنا)، پالایش نفت تهران (شتران) و پالایش نفت بندرعباس (شبندر) به ترتیب ۰.۶۹ درصد، ۰.۴۳ درصد و ۰.۴۱ درصد کاهش قیمت پایانی خود را شاهد بودند.

به این ترتیب، در پایان زمان بازار امروز شاخص صنعت پالایشی با معاملاتی به ارزش حدود ۶۸ میلیارد تومان و خروج پول ۲۴ میلیارد تومانی معامله‌گران حقیقی، افتی ۰.۴۲ درصدی را رقم زد.

بررسی تابلوی معاملات پالایشی‌ها نشان می‌دهد که سهام پالایش نفت اصفهان در بازار امروز بیشترین خروج پول حقیقی در میان هم‌گروهی‌های خود را تجربه کرده است. طوری که خالص خروج پول حقیقی از این نماد از ۱۳ میلیارد تومان گذر کرده است.

لازم به ذکر است که نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت تهران (شتران) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق‌العاده مبنی‌بر انتخاب اعضای هیات‌مدیره، در بازار امروز و با اعلام ناظر بازار بازگشایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.