کد خبر : 5224
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 13:41

وضع قانون توسط بریتانیا برای صدور مجوز سالانه نفت و گاز دریای شمال

وضع قانون توسط بریتانیا برای صدور مجوز سالانه نفت و گاز دریای شمال
دولت بریتانیا قصد دارد قوانینی را برای صدور مجوز سالانه نفت و گاز دریای شمال وضع کند. ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا می‌گوید این اقدام در طول گذار به انرژی سبزتر، برای این صنعت اطمینان ایجاد می‌کند.

به گزارش انرژی پرس، در ماه جولای، دولت بریتانیا گفت که بیش از ۱۰۰ مجوز جدید نفت و گاز در دریای شمال اعطا و قانون جدید در مورد دوره‌های آتی در روز سه‌شنبه زمانی که شاه چارلز دستور کار قانون‌گذاری دولت را در آغاز جلسه جدید پارلمان مشخص می‌کند، ارائه خواهد شد.

سوناک گفته است که مجوزهای جدید با اهداف زیست محیطی دولت مطابقت دارد و نیاز به دوره‌های جدید هر ساله مشروط به سبزتر بودن تولید داخلی نسبت به جایگزین های وارداتی خواهد بود.

سوناک با اشاره به اینکه وضع این قانون، شفافیت و قطعیت را به همراه خواهد داشت گفت: «انرژی داخلی نقش مهمی در رسیدن انتشار کربن به صفر خواهد داشت.»

سوناک امیدوار است از سخنرانی پادشاه در روز سه‌شنبه استفاده کند تا شتاب مثبتی را پیش از انتخابات سراسری سال آینده به دست آورد، در حالی که حزب مخالف کارگر در حال حاضر از برتری دو رقمی در نظرسنجی‌ها برخوردار است.

بیشتر بخوانید:  قرارگاه پایش، رصد و صیانت امنیت انرژی کشور در حوزه صنعت نفت تشکیل می‌شود

او به دنبال تمایز دولت از حزب کارگر در زمینه مسائل سبز، به تعویق انداختن ممنوعیت خودروهای بنزینی و تسهیل روند خروج از دیگ‌های بخار گاز بوده است، در حالی که به یک هدف الزام آور قانونی برای رسیدن به انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ پایبند است.

حزب کارگر گفته است که صدور مجوزهای جدید نفت و گاز در دریای شمال را متوقف خواهد کرد، هرچند به مجوزهایی که قبل از هر انتخاباتی اعطا شود، احترام خواهد گذاشت.

بر اساس پیشنهادات دولت، سازمان انتقال دریای شمال (NSTA) ملزم به دعوت از درخواست برای مجوزهای جدید تولید به صورت سالانه خواهد بود.

دولت گفت که دور صدور مجوز تنها در صورتی ادامه خواهد داشت که پیش بینی شود بریتانیا نفت و گاز بیشتری از کشورهای دیگر نسبت به تولید داخلی خود وارد کند و اگر تولید گاز انگلیس با انتشار کربن کمتری نسبت به واردات گاز طبیعی مایع (LNG) همراه باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.