کد خبر : 13921
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 14:36

همکاری سه شرکت آمریکایی با آرامکو در حوزه‌ی انرژی

همکاری سه شرکت آمریکایی با آرامکو در حوزه‌ی انرژی
شرکت آرامکو غول انرژی عربستان سعودی، تفاهم‌نامه‌هایی را با سه شرکت آمریکایی برای پیشبرد توسعه‌ی راه‌حل‌های بالقوه در حوزه انرژی‌هایی با کربنِ کمتر امضا کرده است.

به گزارش انرژی پرس، قراردادها با شرکت‌های اِروسیل، اسپریتوس و روندو با حضور عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژیپادشاهی سعودی و جنیفر گرانهولم همتای او در کاخ سفید امضا شد.این توافقات پس از آن صورت گرفت که دو مقام در بحبوحه بحث‌های مربوط به مدیریت کربن، هیدروژن پاک و انرژی هسته‌ای و همچنین برق و انرژی‌های تجدیدپذیر، نوآوری و انعطاف پذیری زنجیره تامین در بخش انرژی، نقشه راه همکاری بین کشورها در این بخش را به توافق رساندند.

لی المشاری، معاون ارشد فناوری، نظارت و هماهنگی آرامکو، گفت: «آرامکو بلندپروازی خود را برای دستیابی به صفر خالص انتشار گازهای گلخانه‌ای ۱اسکوپ  و ۲اسکوپ در سراسر دارایی‌های تحت مالکیت خود تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرده است و فرصت‌هایی را به طور بالقوه برای ایجاد یک تجارت انرژی جدید با کربن پایین‌تر درنظرگاه خود دارد.
فناوری‌های نوآورانه به کار گرفته شده در مقیاس گسترده‌تر می‌توانند به کاهش هزینه‌های انتشار کربن کمک کنند و ما در حال سرمایه‌گذاری در توسعه این فناوری‌ها از طریق برنامه‌های تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز و استقرار فناوری هستیم.
ما فناوری‌های اِروسیل، اسپریتوس و روندو را می‌بینیم که پتانسیل گسترش جهانی را به‌ویژه در خاورمیانه دارا هستند.»
پس از آزمایش موفقیت‌آمیز فناوری اروسیل در عربستان سعودی، آرامکو و شرکت مربوطه توافق کردند که فرصت‌هایی را برای تسریع استقرار فناوری اروسیل در ناوگان ساختمانی شرکت و جاهای دیگر جست و جو کنند.
قرارداد با اسپریتوس باعث شد که آرامکو با بررسی فرصت‌ها در زمینه جذب مستقیم هوایی موافقت کند، با رویکرد شرکت آمریکایی در این زمینه به طور بالقوه چالش‌های عمده سرمایه‌گذاری را برطرف می‌کند.آرامکو و روندو توافق کردند که استقرار باتری‌های حرارتی در تاسیسات جهانی شرکت سعودی را برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و حمایت از طرح های کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بررسی کنند.
این شرکت‌ها مطالعات مهندسی را برای اولین استقرار باتری‌های حرارتی روندو در مقیاس صنعتی آغاز کرده‌اند که می‌تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از تاسیسات آرامکو کمک بسیاری بکند.
منبع: روزنامه صبح ساحل
بیشتر بخوانید:  ایران حقوق و منافع خود در میدان گازی آرش را پیگیری می‌کند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.