کد خبر : 9490
تاریخ انتشار : جمعه 20 بهمن 1402 - 21:36

هزینه تولید در کدام پتروشیمی‌ ها نسبت به ۹ ماه سال گذشته بیشتر شده است؟+اینفو

هزینه تولید در کدام پتروشیمی‌ ها نسبت به ۹ ماه سال گذشته بیشتر شده است؟+اینفو
بخشی از افزایش هزینه تولید به دلیل افزایش نرخ خوراک و یوتیلیتی است اما با این حال برخی پتروشیمی‌ها بیش از حد نرمال افزایش هزینه داشتند که نیازمند بررسی بیشتر است‌.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، با افزایش تناژ فروش و بالا رفتن قیمت مواد اولیه طبیعتا درآمد و هزینه تولید پتروشیمی‌ها بالا می‌رود. در ۹ ماهه امسال نیز این موضوع برای پتروشیمی‌های بورسی رخ داد. به طوری که پتروشیمی فارابی با رشد ۶۴ درصدی بهای تمام‌شده محصولات فروش‌رفته خود بیشترین افزایش را در این بخش به خود اختصاص داده است.

 

همچنین پتروشیمی‌های کرمانشاه و ارومیه نیز دیگر پتروشیمی‌های بورسی بودند که در ۹ ماهه سال جاری جهش سنگینی را در هزینه تولید خود دیدند. به طوری که بهای تمام شده کالای فروش رفته پتروشیمی‌های کرمانشاه و ارومیه به ترتیب ۵۸ و ۴۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزایش داشتند.
بررسی بیشتر گزارش‌های ۹ ماهه پتروشیمی‌‌های بورسی نشان می‌دهند پتروشیمی‌های بوعلی، جم پیلن و امیرکبیر بیشترین کاهش بهای تمام شده را نسبت به ۹ ماهه سال گذشته تجربه کردند که ناشی از کاهش مقدار فروش این شرکت‌ها بوده است.به این ترتیب بهای تمام شده کالای فروش رفته بوعلی، جم پیلن و امیرکبیر به ترتیب ۱۳، ۹ و ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:  نفت به‌زودی گران می‌شود

نباید فراموش کرد بخشی از افزایش هزینه تولید به دلیل افزایش نرخ خوراک و یوتیلیتی است اما با این حال برخی پتروشیمی‌ها بیش از حد نرمال افزایش هزینه داشتند که نیازمند بررسی بیشتر است‌.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.