کد خبر : 4189
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مهر 1402 - 13:14

نماینده وزارت بهداشت، رئیس هیئت مدیره پالایشگاه اصفهان شد+فیلم

نماینده وزارت بهداشت، رئیس هیئت مدیره پالایشگاه اصفهان شد+فیلم
ماجراهای جنجالی پالایشگاه نفت اصفهان تمام شدنی نیست. در تازه‌ترین اقدام کرسی رئیس هیئت مدیره این پالایشگاه به نماینده وزارت بهداشت سپرده شده است. نکته قابل توجه حضور مدیرعامل برکنار شده‌ی نفت سپاهان، به‌عنوان نماینده‌ی این شرکت در جلسه هیئت مدیره است.

به گزارش انرژی پرس، بیست و دوم شهریور ماه خبر برکناری محمد امیر نیکوهمت مدیرعامل نفت سپاهان رسانه‌ای شد. مهم‌ترین دلیل برکناری نیکوهمت، حواشی فروش سهام این شرکت به پالایشگاه اصفهان و ورود سازمان بازرسی به این پرونده بود.

نیکوهمت به نمایندگی از شرکت نفت سپاهان، رئیس هیات مدیره پالایشگاه اصفهان نیز بود. ۵ روز پس از برکناری نیکوهمت، جلسه‌ای برای انتخاب رئیس هیئت مدیره جدید در پالایشگاه اصفهان برگزار می‌شود. نیکوهمت در این جلسه باجود برکناری از نفت سپاهان، به عنوان نماینده این شرکت حاضر می‌شود. در پایان این جلسه، نماینده وزارت بهداشت به‌عنوان رئیس جدید هیات مدیره پالایشگاه  اصفهان انتخاب می‌شود. این در حالی است که نیکوهمت به‌صورت قانونی دیگر نماینده شرکت نفت سپاهان نبوده است.

انتخاب مدیر نفتی می‌تواند بهترین انتخاب برای کرسی ریاست هیئت مدیره یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران باشد. انتخاب رئیس هیئت مدیره از وزارت بهداشت باتوجه به عدم شناخت و تخصص می‌‌تواند این پالایشگاه را در آینده با آسیب مواجه کند.

حال پرسش مهم این است چرا محسن قدیری، مدیرعامل پالایشگاه اصفهان تا معرفی نماینده جدید نفت سپاهان برای برگزاری جلسه صبر نکرده است؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که میان قدیری و نیکوهمت دوستی دیرینه‌ای وجود دارد. با برکناری نیکوهمت از نفت سپاهان، موقعیت قدیری در پالایشگاه اصفهان نیز با چالش جدی مواجه شده است. برگزاری این جلسه با حضور نیکوهمت و انتخاب جایگزین برای او شائبه‌های بسیاری به‌وجود آورده است.

بیشتر بخوانید:  قراردادهای خرید سه میلیون بشکه نفت توسط آمریکا

نکته قابل توجه سکوت شرکت اهداف در برابر از دست دادن کرسی رئیس مدیره در این پالایشگاه است. با سپردن کرسی رئیس هیئت مدیره به شخصی غیرنفتی، این مدیریت ابهام برانگیز، جنجالی‌تر خواهد شد.

از ابتدای سال تاکنون مدیریت در پالایشگاه اصفهان به پاشنه آشیل برای بورس و شرکت پخش و پالایش تبدیل شده است. این شرکت تیرماه با انتشار اطلاعات گمراه‌کننده موجب ریزش بورس شد که با اعتراض و اعلام جرم رئیس سازمان بورس کشور مواجه شد.

شهریور ماه نیز اقدام به خرید سهام نفت سپاهان آن هم ۱۵۰  درصد گران‌تر از ارزش واقعی آن کرد که با رسانه‌ای شدن خبر آن، اعلام انصراف کردند.

قدیری به نمایندگی از شرکت ملی پالایش و پخش در هئیت مدیره پالایشگاه اصفهان حضور دارد. جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش تاکنون به سوءمدیریت در پالایشگاه اصفهان واکنشی نداشته است. حال باید دید سالاری همچنان به چشم‌پوشی خود ادامه می‌دهد یا برای جلوگیری از خسارت‌های دیگر، به آن پایان خواهد داد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.