کد خبر : 17468
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 تیر 1403 - 13:47

رشد شاخص کل و افت شاخص هم‌وزن بورس

نفت سپاهان، نفت پارس و پالایشگاه شیراز تنها نمادهای صعودی گروه پالایشی شدند

نفت سپاهان، نفت پارس و پالایشگاه شیراز تنها نمادهای صعودی گروه پالایشی شدند
با افزایش تعداد نمادهای منفی در صنایع پتروپالایشی، شاخص کل بورس به روند صعودی خود پایان داد اما شاخص هم‌وزن بار دیگر رشد کرد.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، بازار سهام پس از گذراندن روندی صعودی در روزهای اخیر، با افزایش فشار فروش سهامداران در صنایع بورسی، از جمله پتروپالایشی‌ها، به رشد خود پایان داد.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری، پنج هزار و ۱۳۴ واحد، معادل ۰.۲۳ درصد عقب‌نشینی کرد. با این وجود، شاخص کل هم‌وزن به صعود خود ادامه داد و ۰.۱۱ درصد به ارتفاع خود افزود.

از سوی دیگر، حجم و ارزش معاملات خرد نیز در بازار امروز کاهشی شد. طوری که ۸.۹ میلیارد برگه سهم و حق تقدم در معاملات امروز خرید و فروش شد و ارزش معاملات خرد به سه هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان رسید.

توقف نماد پتروشیمی‌های اصفهان و گلستان

معاملات در بورس امروز، طوری دنبال شد که در صنعت پتروشیمی کفه ترازو به سمت نمادهای سرخ‌پوش سنگینی کرد. بر این اساس، در بازار امروز ۶ نماد پتروشیمی مثبت خوردند، ۲۱ نماد افت قیمت داشتند و دو نماد نیز تغییر قیمتی را تجربه نکردند.

سه نماد پتروشیمی شیراز (شیراز) با ۵.۹۴ درصد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۳.۰۱ درصد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۰.۵۴ درصد، بیشترین رشد قیمت را تجربه کردند و در طرف دیگر نیز سهام سه شرکت پتروشیمی غدیر (شغدیر)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) و پتروشیمی مارون (مارون) با افت به ترتیب ۳.۴۲ درصد، ۲.۷۲ درصد و ۲.۶۴ درصدی شاهد بیشترین کاهش قیمت بودند.

بیشترین خروج پول حقیقی در بازار امروز پتروشیمی‌ها مربوط به سهام پتروشیمی بوعلی سینا با خروج پول ۱۰.۲ میلیارد تومانی بود. از سوی دیگر اما پتروشیمی نوری ۱۱.۸ میلیارد تومان از پول تازه نفس سهامداران حقیقی را جذب کرد.

بیشتر بخوانید:  پالایشگاه اصفهان و سرمایه‌گذاری صنعت نفت؛ تنها سهام نزولی گروه نفتی بودند

گفتنی است که نماد دو شرکت پتروشیمی اصفهان (شصفها) و پتروشیمی گلستان (شستان)، به دلیل برگزاری مجامع خود، در پایان معاملات امروز متوقف شدند.

نمادهای سرمایه‌گذاری صنعت نفت و نفت بهران بازگشایی شدند

وضعیت بورس امروز در گروه فرآورده‌های نفتی نیز چنگی به دل نمی‌زد و تنها سه نماد نفت سپاهان (شسپا)، نفت پارس (شنفت) و پالایش نفت شیراز (شراز) با رشد به ترتیب، ۰.۸۷ درصد، ۰.۱۶ درصد و ۰.۱۵ درصدی سبزپوش شدند.

در طرف دیگر بازار هشت نماد پالایشی متحمل کاهش قیمت شدند که در این میان، شدیدترین افت مربوط به پالایش نفت تهران (شتران) با ۲.۰۳ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۱.۲۱ درصد و پالایش نفت لاوان (شاوان) با ۱.۰۷ درصد بود.

به این ترتیب شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان معاملات بورس امروز نزولی شد و حدود ۰.۹۱ درصد افت کرد. خالص خروج پول حقیقی از این گروه نیز ۲۴.۶ میلیارد تومان بود.

بررسی تابلوی معاملات گروه فرآورده‌های نفتی نشان می‌دهد که نماد پالایش نفت لاوان با وجود بیشترین افت قیمت، مورد استقبال ۴.۵ میلیارد تومانی حقیقی‌ها قرار گرفته که بیشترین میزان ورود پول حقیقی در این گروه محسوب می‌شود. در طرف مقابل اما بیشترین خروج پول در نماد پالایش نفت بندرعباس و با رقم ۱۱.۵ میلیارد تومانی ثبت شد.

لازم به ذکر است که نماد سرمایه‌گذاری صنعت نفت (ونفت) پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و نماد شرکت نفت بهران (شبهرن) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه برای تقسیم سود نقدی و عمومی فوق‌العاده و همچنین افشای اطلاعات با اهمیت الف، بازگشایی شدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.