کد خبر : 21870
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مهر 1403 - 13:32

پتروپالایشی‌های بورس یک‌دست سرخ‌پوش شدند؛

نفت بهران و پالایشگاه بندرعباس بیشترین افت قیمت و خروج پول حقیقی گروه خود را ثبت کردند

نفت بهران و پالایشگاه بندرعباس بیشترین افت قیمت و خروج پول حقیقی گروه خود را ثبت کردند
بورس تهران در واکنش به حمله موشکی شب گذشته ایران به رژیم صهیونیستی، با قدرت بیشتری به افت خود ادامه داد و همه نمادهای پتروپالایشی با افت قیمت مواجه شدند.

به گزارش اختصاصی انرژی‌پرس، پس از حمله موشکی شب گذشته ایران به رژیم صهیونیستی، بورس تهران که از ابتدای هفته و در پی بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه، روندی نزولی را آغاز کرده بود، با شدت بیشتری به این روند ادامه داد؛ طوری که ۸۸ درصد کل نمادهای معامله شده در بازار امروز منفی خوردند و همه نمادهای پتروپالایشی بورس نیز با لباس سرخ به استقبال معاملات هفته آینده رفتند.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای، در بازار روز جاری شاهد افتی هشت هزار و ۷۰۷ واحدی، معادل ۰.۴۱ درصد بود و در پایان معاملات، روی سطح دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم‌وزن نیز ۰.۲۱ درصد عقب‌نشینی کرد.

پس از جابه‌جایی ۴.۲ میلیارد برگه سهم و حق تقدم توسط معامله‌گران بورسی در بازار امروز، ارزش معاملات خرد معادل هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان رقم خورد. حقیقی‌ها نیز خروج پول سنگین ۶۷۰ میلیارد تومانی را در بازار امروز رقم زدند.

بیشترین افت قمیت گروه پتروشیمی به کدام نمادها رسید؟

در پایان معاملات بورس امروز صنعت پتروشیمی به سقوط آزاد خود ادامه داد و هیچ‌یک از نمادهای این گروه نتوانستند در سمت صعودی بازار قرار بگیرند. ۱۷ نماد پتروشیمی افت قیمت پایانی را شاهد بودند و ۱۱ نماد نیز تغییر قیمتی را تجربه نکردند. در این میان، پنج نماد پتروشیمی نوری (نوری)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، پتروشیمی خارک (شخارک) و پتروشیمی کرمانشاه (کرماشا) و پتروشیمی ارومیه (شاروم) با قرارگیری در کف قیمتی مجاز، بیشترین بازدهی منفی را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید:  پالایشگاه نفت تهران رکوردار بیشترین افزایش مقدار فروش

به علاوه، بررسی‌ها نشان می‌دهند که بیشترین خروج پول حقیقی در بازار امروز پتروشیمی‌ها مربوط به سهام پتروشیمی نوری بوده و نزدیک به ۵۱ میلیارد تومان پول حقیقی از این گروه خارج شده است.

نفت بهران؛ قربانی بیشترین افت قیمت و خروج پول حقیقی

در بازار امروز، وضعیت نمادهای حاضر در صنعت فرآورده‌های نفتی رو به وخامت گذاشت و هیچ یک از نمادهای پالایشی موفق نشدند که در مسیر صعود قرار بگیرند. همچنین چهار نماد این گروه نیز بدون تغییر قیمت، معاملات امروز را پایان دادند.

در بین ۹ نماد نزولی گروه پالایشی در بورس امروز، سهامداران نماد نفت بهران (شبهرن) با ۰.۶۲ درصد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۰.۳۸ درصد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۰.۲۳ درصد افت، بیشترین کاهش ارزش دارایی‌های خود را شاهد بودند.

به این ترتیب، شاخص گروه فرآورده‌های نفتی در پایان بازار ۰.۲۳ درصد افت کرد. همچنین طی معاملاتی به ارزش تنها ۱۸ میلیارد تومان، سهامداران حقیقی حدود ۱۲ میلیارد تومان از این گروه خارج کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دو نمادی که بیشترین افت قیمت را در گروه پالایشی ثبت کردند، شاهد بیشترین خروج پول حقیقی نیز بودند؛ طوری که ۵.۶ میلیارد تومان پول حقیقی از نماد شرکت نفت بهران و ۴.۶ میلیارد تومان از نماد پالایش نفت بندعباس خارج شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.