کد خبر : 4603
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مهر 1402 - 16:28

نصب نزدیک به ۳ میلیون کنتور هوشمند در کشور/ مصرف انرژی در ایران دو برابر جهان است

نصب نزدیک به ۳ میلیون کنتور هوشمند در کشور/ مصرف انرژی در ایران دو برابر جهان است
مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر از نصب 2 میلیون و 900 هزار کنتور هوشمند در کل کشور و الزام کنترل بیشتر در حوزه مصرف باتوجه به ناترازی و بالا بودن مصرف انرژی در مقایسه با متوسط جهانی خبر داد.

حامد احمدی مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر در جلسه کمیته هوشمندسازی در استان اردبیل گفت: ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند در کل کشور نصب شده است که باید به کنترل پذیری و رؤیت پذیری در حوزه اداری توجه بیشتری شود و هیچ مجموعه عمومی در کشور نباید بدون کنتور هوشمند باشد و در این راستا در نظر داریم تمام شرکت‌های توزیع به سامانه «اسکادا» متصل شوند که ۲۰ هزار پست توزیع عمومی در کشور به کنتورهای هوشمند مجهز خواهند شد.

وی به شدت مصرف انرژی در ایران اشاره کرد و گفت: شدت مصرف انرژی در ایران تقریباً دو برابر مصرف جهانی است که باید با فرهنگ سازی در بین مردم و کمک گرفتن از ابزارهایی مانند هوشمندسازی این مصرف بی رویه را کاهش دهیم.

احمدی با بیان اینکه دنیا به سمت هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی می‌رود، اظهار کرد: کشور با ناترازی تولید و مصرف انرژی مواجه است و یکی از راه حل‌های این مشکل رفتن به سمت هوشمندسازی و استفاده از این ابزار در جهت مدیریت مصرف از طریق کنترل‌پذیری و رؤیت پذیری و یا بردن تولید به سمت مصرف کننده است.

بیشتر بخوانید:  تخصیص ۵۰ هزار میریارد تومان به طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

مدیرکل دفتر هوشمند سازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر تاکید کرد: اگر در آینده برنامه‌ای نداشته باشیم و به سمت هوشمندسازی و مدیریت مصرف در پیک بار تابستان سال آینده نرویم کار ما سخت‌تر خواهد بود و در همین راستا برنامه ۱۸۰ اقدام برای مدیریت بار تابستان ۱۴۰۳ تدوین شده است.

احمدی افزود: باید با استفاده از تکنولوژی‌های جدید مخابراتی نقاط کور مخابراتی را به حداقل برسانیم و این موضوع در شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل که یک استان مرزی است از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.