کد خبر : 15696
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 خرداد 1403 - 9:35

شعارهای توخالی و انتقادات بنزینی آقای «نو نماینده»

شعارهای توخالی و انتقادات بنزینی آقای «نو نماینده»
آقای ثابتی با همه نظرات مشعشع خود، گفته که پولی برای واردات بنزین نیست و البته، عامل آن دولت روحانی است که یک پالایشگاه هم نساخته است. آقای نماینده، واردات بنزین را زیر سؤال می‌برد اما در پی سانسور این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران در دولت روحانی، با تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس صادرکننده بنزین شد

به گزارش انرژی پرس، وحید حاجی پور در یادداشتی نوشت: امیرحسین ثابتی، «نو نماینده» مجلس شورای اسلامی که به برکت تغییرات شغلی، به بهارستان راه یافته است، این روزها در راهروهای مجلس چیزهایی را می‌شنود که تا همین چند ماه پیش، خلافش را در تلویزیون روی آنتن می‌برد. او برای مدد رساندن به «مراد» خود، «مریدیت» خود را به نکاح فرافکنی درآورده و درباره موضوع واردات بنزین، چنان زمین و زمان را به هم می‌دوزد که ناخواسته دولت ۱۳ را به بحران بنزین منگنه می‌کند.

آقای ثابتی با همه نظرات مشعشع خود، گفته که پولی برای واردات بنزین نیست و البته، عامل آن دولت روحانی است که یک پالایشگاه هم نساخته است. آقای نماینده، واردات بنزین را زیر سؤال می‌برد اما در پی سانسور این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران در دولت روحانی، با تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس صادرکننده بنزین شد و در دولت مرحوم رئیسی، به‌جای صادرات سالانه ۳ میلیارد دلار بنزین ، سالانه ۳ میلیارد دلار از این فرآورده نفتی وارد شد.

گویا آقای نماینده، به «باگ مصلحتی» خورده و فراموش کرده‌اند وزیر نفت دولت ۱۳ در برنامه اعلامی خود به مجلس نوشته بود که ظرفیت پالایشگاهی کشور را تا سال ۱۴۰۴ یک میلیون بشکه افزایش می‌دهد اما در عمل، حتی زحمت یک کلنگ هم به کسی داده نشد. همه آنچه در دولت ۱۳ افتتاح شده است، مانند طرح توسعه پالایشگاه آبادان جملگی در دولت روحانی طراحی و اجرا شده و دولت مورد وثوق آقای ثابتی، زحمت قیچی کردن روبانش را کشید.

بیشتر بخوانید:  پرسش نماینده مجلس از وزیر نفت درباره عدم اعمال تخفیف در قبوض گاز مشترکین

سؤال مهم از «نو نماینده» تهران، این است که مقصر اصلی بحران بنزینی کشور کیست؟ دولتی که می‌گفت طی ۴ سال یک میلیون بشکه پالایشگاه می‌سازد یا دولت گذشته‌اش؟آیا ثابتی حاضر است وزیر نفت دولت مقبولش را بازخواست کند که چرا طی ۳ سال حضور در وزارت نفت، هیچ پروژه پالایشی جدیدی اجرا نشد و همه‌چیز روی «کاغذ» ماند؟

البته که جوان بهارستان، به‌خوبی می‌داند مقصر اصلی و ویژه مشکل امروز بنزین کشور، دولتی است که نه مصرف را مدیریت کرد و نه یک اقدام مثبت برای افزایش تولید بنزین از خود به‌جای گذاشت. ثمره مدیریت نفتی دولت ۱۳ چیزی نبود جز آویزان کردن جامه صادرات بنزین، و به تن کردن کت واردات بنزین.

البته که ثابتی به دلیل دور شدن از فضای فانتزی خود و درک واقعیات بدیهی، به‌تازگی متوجه عمق بحران انرژی شده است اما هنوز، به دلیل دل‌بستگی به نظرات شاذ و سیاسی سعید جلیلی درباره نهضت پالایشگاه سازی، به جای انتقاد از دولت مرحوم رئیسی، به دولت روحانی سنباده ناکارآمدی می‌کشد.

ثابتی اما مقصر نیست؛ قصور بر گرده کسانی است که ثابتی را برای تشویق تیم ملی به استادیوم‌های قطر بردند تا این‌گونه، شعارهای استادیومی بخش لاینفکی از شخصیت امیرحسین ثابتی شود…

منبع: میز نفت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.