کد خبر : 8361
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 بهمن 1402 - 11:44

سهمیه بنزین آزاد به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت

سهمیه بنزین آزاد به ۱۰۰ لیتر کاهش یافت
سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر کاهش می‌یابد.

به گزارش انرژی پرس، بر اساس اطلاعات رسیده از وزارت نفت، سهمیه بنزین ۳۰۰۰ تومانی در کارت‌های سوخت شخصی از ۱۵۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر با هدف مقابله با قاچاق کاهش یافته است و این موضوع ارتباطی با سهمیه ۶۰ لیتر ماهانه ندارد.

این اقدام به دلیل کاهش و جلوگیری بحث قاچاق و کنترل سهمیه آزاد که در استانهای جنوب شرقی انجام می‌گیرد، صورت گرفته است. در شهرهای بزرگ مردم از این سهمیه ۳۰۰۰ تومانی استفاده نمی‌کنند و اکنون همه جایگاه‌های سوخت دارای کارت آزاد هستند و افراد مشکلی برای سوخت‌گیری نخواهند داشت.

همچنین در برخی خبرها ادعا شده که ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به‌ میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش می‌یابد و اگر کارت سوختی، به این میزان سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی داشته باشد، سهمیه جدید به این کارت در ماه‌های آتی واریز نخواهد شد، اما این ادعا تاکنون از سوی مقامات رسمی تایید نشده و خبرنگار ایسنا در حال پیگیری صحت و سقم خبر است.

بیشتر بخوانید:  ترکمنستان و جمهوری آذربایجان در حال مذاکره برای برقراری مجدد سوآپ گازی

منبع: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علیرضا دوشنبه , ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

هر روز بیشتر مردم را اذیت می‌کنند! بجای حل مسئله، در حال پاک کردن صورت مسئله هستند. بجای تولید و یا تسهیل واردات خودروهای برقی، بجای ایجاد جایگاه‌های شارژ برق، به دنبال محدود کردن استفاده از سوخت بنزبن ستند تا مثلاً مصرف سوخت را مدیربت کنند! سهمیه بنزین کارت سوخت خودروهای شخصی را محدود می‌کنند، تعداد کارت‌های جایگاه‌ها را محدود می‌کنند، بدون اینکه بستر مناسبی برای استفاده از انرژی برق و تکنولوژیرخودروهای برقی فراهم باشد. این رفتار صرفاً اذیت است، به واسطه‌ی مدیریت غلط

mehdi سه شنبه , ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۸:۳۳

این تصمیم جای تاسف داشته و بازی با اعصاب و روان مردم است
سالها از ورود خودروهای کم مصرف جلوگیری می نمایند و حال سهمیه هفته ای ۵۰ لیتر را که ارامش نسبی ایجاد کرده بر می دارند که احتمالا به دنبال سه قیمتی کردن هستند و جبران کمبود بودجه
و بدتر از آن کشوری با اینهمه نعمت خدا دادی را یکبار با صنعت خودرو به خفت می کشند و دنبال دست دوم خارجی ها می روند آخر سر و حال با این حرکات که انتظار دارند یا نارضایتی درست کند یا ….
دعای … مردم حتما پشت و پناه ایشان و خانواده های محترم برخی از ایشان باشد الهی امین و انشا الله