کد خبر : 14953
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 11:05

دست آوردسازی جلیل سالاری با نشست نمایشی برای پالایشگاه شهید سلیمانی

دست آوردسازی جلیل سالاری با نشست نمایشی برای پالایشگاه شهید سلیمانی
در حالی که عمر مدیریت مدیران نفتی دولت سیزدهم در آستانه پایان است، جلیل سالاری مدیرعامل پالایش و پخش جلسه ای را تحت عنوان« نشست هماهنگی اجرای طرح پتروپالایشگاه شهید سلیمانی» ترتیب داده تا القا کند مشغول کار است.
به گزارش انرژی پرس، پروژه پتروپالایشگاه شهید سلیمانی یکی از عجیب ترین پروژه های صنعت پالایش ایران است؛ پروژه ای که قرار بود تبدیل شود به نماد وزارت نفت دولت ۱۳ در جلوگیری از خام فروشی، اما نشانی شد از عدم کفایت این وزارتخانه در پیشبرد اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران.

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش مهم ترین مقصر بروز این تراژدی دولت رئیسی بود؛ مدیرعاملی که برای ساخت این پتروپالایشگاه تا توانست وعده داد اما در عمل، موجب شد تا این پروژه تبدیل به یک ایده «کاغذی» شود.جلیل سالاری وعده داده بود کلنگ این پروژه در اوایل سال ۱۴۰۱ به زمین بخورد اما با پایان یافتن سال ۱۴۰۱ مشخص شد اصلا زمینی برای این پروژه مشخص نشده است!

زمین به کنار، این پروژه نه مجوز شورای اقتصاد را داشت و نه شرکتی برای آن تاسیس شده بود و در اواخر سال ۱۴۰۲ این امور در مسیر انجام قرار گرفت.

نا امیدی از اجرای پروژه پالایشگاه

روند نا امیدکننده این پروژه موجب شد تا فرهاد احمدی مدیرعامل شرکت مهندسی و ساختمان نفت اعلام کند این پروژه در سال ۱۴۰۴ به مرحله اجرا می رسد.

ناصر عاشوری دبیر انجمن صنفی صنعت پالایشگاهی کشور هم با ابراز نا امیدی در این باره گفته بود: بعید است این پروژه اجرایی شده و به جایی برسد.

حالادر این شرایط که صنعت پالایش تبدیل به پاشنه آشیل دولت سیزدهم شده است، جلیل سالاری جلسه ای را برای هماهنگی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی ترتیب داده، عکس گرفته و در رسانه ها منتشر می کند که مثلا مشغول به پیش بردن پروژه ای است که قرار بود کلنگش دو سال پیش به زمین بخورد و تا به امروز، نخورده است.

منبع: میز نفت
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.