کد خبر : 18874
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 11:37

درخواست سرمایه‌گذاری از ژاپن در افغانستان توسط طالبان

درخواست سرمایه‌گذاری از ژاپن در افغانستان توسط طالبان
معاون نخست وزیری طالبان از تاجران و سرمایه‌گذاران ژاپن خواست در زمینه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش انرژی پرس، عبدالسلام حنفی، معاون اداری نخست وزیر طالبان قبل از ظهر امروز با تادامیچی یاماموتو، مسئول هیأت بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن، اتسو اداچی، رئیس اجرائیۀ آن بنیاد، تاکایوشی کورومیا، سفیر کشور ژاپن در افغانستان و هیأت همراه‌شان دیدار کرد.

تادامیچی یاماموتو گفت که کشور ژاپن خواهان ادامه روابط با افغانستان در همه بخش‌ها به‌خصوص مناسبات تجارتی و اقتصادی بوده و جهت ارتقای آن  تلاش می‌کند. 

همچنین گفت که ژاپن در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشت و تعلیم و تربیت به مردم افغانستان کمک می‌کنند.

‏از سوی دیگر معاون نخست وزیری طالبان از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله استخراج معادن، توسعه زراعتی، بهداشت، تکنولوژی و تعلیم و تربیت در افغانستان صحبت کرد و از تاجران و سرمایه‌گذاران ژاپن خواست در زمینه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

از سوی دیگر دیروز اتسو اداچی، رئیس بنیاد صلح ساسکوای ژاپن در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان خواست که هیاتی را به ژاپن بفرستد و دعوت بنیاد صلح«ساسکوا» از طالبان برای بازدید از ژاپن در خبرها آمده بود.

پیش از این مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست وزیر طالبان در دیدار با سفیر ژاپن در کابل گفت که از شورای امنیت سازمان ملل انتظار داریم که محدودیت‌های اعمال شده بر سیستم بانکی افغانستان را لغو کند.

همچنین ژاپن ۱۰ میلیون دلار برای معیشت جایگزین مواد مخدر در افغانستان اختصاص داده است.

در دوحه ۳ طالبان سعی بر رفع تحریم‌ها داشت که البته این موضوع به نتیجه نرسید. به دلیل تحریم‌ها افغانستان با مشکلات جدی اقتصادی روبرو شده است. از سوی دیگر کاهش کمک‌های انسانی فقر را در این کشور فراگیر کرده است.

منبع: ایراف

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.