کد خبر : 1853
تاریخ انتشار : جمعه 13 مرداد 1402 - 22:56

۳۰ درصد از سهام میدان گازی آبشرون در اختیار شرکت ملی نفت ابوظبی

۳۰ درصد از سهام میدان گازی آبشرون در اختیار شرکت ملی نفت ابوظبی
شرکت توتال فرانسه و سوکار جمهوری آذربایجان هر یک ۱۵ درصد از سهام خود در میدان گازی آبشرون را به شرکت ملی نفت ابوظبی ‏فروختند تا به این ترتیب ۳۰ درصد از سهام این منطقه در اختیار شرکت ملی نفت ابوظبی قرار گیرد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از رویترز، شرکت ملی نفت ابوظبی روز جمعه ۱۳ مرداد اعلام کرد که ۳۰ درصد از سهام میدان گازی «آبشرون» جمهوری آذربایجان واقع در دریای خزر را خواهد خرید و به این ترتیب، به نظر می‌رسد امارات در حال افزایش سرمایه‌گذاری در زیرساخت انرژی در حوزه دریای خزر است.

بر اساس این توافق، شرکت نفت دولتی آذربایجان “سوکار” (SOCAR) و “توتال انرژی” فرانسه که قبلا هر کدام ۵۰ درصد از سهام میدان گازی آبشرون را در اختیار داشتند، ۳۵ درصد از سهم خود را حفظ می‌کنند.

شرکت توتال انرژی برای اولین‌بار در ماه ژوییه استخراج گاز از آبشرون را اعلام کرد. این گروه انرژی فرانسه روز جمعه تایید کرد که توتال و سوکار هر یک ۱۵ درصد از سهام خود در میدان گازی آبشرون را به شرکت ملی نفت ابوظبی فروخته‌اند، ولی از اعلام قیمت خودداری کرد.

بیشتر بخوانید:  ماجرای فاز ۱۱ پارس جنوبی به کجا رسید؟

  سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت ابوظبی در جمهوری آذربایجان بخشی از برنامه راهبردی آن با هدف توسعه تجارت بین‌المللی گاز است.

در پی حمله روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و افزایش رقابت بر سر گاز مایع طبیعی، شرکت ملی نفت ابوظبی تمرکز خود را بر بازار گاز افزایش داده است.

مصباح الکعبی، مدیر اجرایی یکی از بخش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت ابوظبی، در بیانیه‌ای گفت: «با توجه به اینکه انتظار می‌رود تقاضای جهانی در دهه‌های آینده پیوسته افزایش داشته باشد، شرکت ملی نفت ابوظبی به تلاش برای برآوردن نیازهای انرژی جهان ادامه خواهد داد.»

شرکت ملی نفت ابوظبی پس از آنکه با عرضه سهام عمومی شرکت توانست دو و نیم میلیارد دلار به دست آورد، در ماه مارس تجارت بین‌المللی گاز را اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.