کد خبر : 19495
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مرداد 1403 - 13:34

کارنامه روانکارها در تیر ۱۴۰۳

حجم تولید روانکارهای بورسی کاهش یافت / نفت بهران در صدر جدول تولید و فروش تیرماه

حجم تولید روانکارهای بورسی کاهش یافت / نفت بهران در صدر جدول تولید و فروش تیرماه
بررسی گزارش‌های فعالیت ماهانه روانکارهای بورسی نشان می‌دهد، مجموع درآمد شرکت‌های این صنعت در تیر امسال نسبت به تیرماه سال گذشته افزایش داشته است. در این میان اما نفت بهران توانست بهترین عملکرد را میان رقبای روانکار خود در بخش درآمدزایی به ثبت برساند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس،  بررسی گزارش‌های فعالیت ماهانه شرکت‌های صنعت روانکار خبر از آن می‌دهد که مجموع درآمد چهار روانکار بورسی در تیرماه ۱۴۰۳ به رقم ۶ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با ماه گذشته یعنی خرداد کاهش ۱۲.۶ درصدی را تجربه کرده است. البته نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۹.۳ درصد رشد کرده است.

همچنین باید گفت درآمد حاصل از فروش دو روانکار بورسی در تیر ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲  افزایش داشته است. در طرف دیگر اما مقایسه ارقام فروش روانکارها در تیر‌ماه با ماه گذشته یعنی خرداد ۱۴۰۲ این روند را نشان نمی‌دهد. چرا که تنها شرکت نفت بهران موفق به افزایش درآمد خود در تیرماه نسبت به ماه گذشته یعنی خرداد شده است.

با این حال باید دید کدام روانکار در تیر ۱۴۰۳ درآمد خود را بیشتر از سایر رقبا افزایش داده است؟ انرژی‌ پرس در این گزارش وضعیت درآمدزایی روانکارهای بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به تیر ۱۴۰۲ 

همان‌طور که گفته شد، دو شرکت از چهار روانکار در تیر ۱۴۰۳ موفق به افزایش مبلغ فروش خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ شده‌اند. در این حین اما نفت بهران (شبهرن) با افزایش حدود ۴۵ درصدی درآمد ماهانه خود نسبت به تیر ۱۴۰۲ بیشترین افزایش درآمد را میان رقبای خود به ثبت رسانده است. به طوری که مبلغ فروش ماهانه نفت بهران از هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان در تیر ۱۴۰۲ به دو هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان در این ماه رسید. به علاوه، این رقم نسبت به ماه گذشته یعنی خرداد ۱۴۰۲ حدود ۳.۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین نفت سپاهان نیز درآمد ماهانه خود را نسبت به تیر ۱۴۰۲ حدود سه درصد افزایش داد و از هزار و ۶۶۸ میلیارد تومان در تیر ۱۴۰۲ به هزار و ۷۱۶ میلیارد تومان رساند. به این ترتیب نفت سپاهان در جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه نسبت به تیر ۱۴۰۲ قرار گرفته است. لازم به ذکر است درآمد ماهانه این شرکت در مقایسه با خرداد ۱۴۰۲ حدود ۱۵ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید:  کدام روانکار بورسی برنده رالی درآمد و تولید در سال ۱۴۰۲ شد؟/ نفت پارس درصدر بیشترین درصد افزایش درآمد

در طرف مقابل اما رقم فروش دو شرکت نفت پارس و ایرانول در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است. به طوری که درآمد نفت پارس در این ماه نسبت به تیرماه سال گذشته ۱۰.۶ درصد کاهش داشته است. همچنین نفت ایرانول نیز با کاهش ۸.۲ درصدی درآمد ماهانه روبه‌رو شده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید نسبت به تیر ۱۴۰۲

همان‌طور که گفته شد درآمد دو روانکار بورسی در تیرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. اما در بخش تولید، تنها یک روانکار در تیرماه امسال موفق به افزایش حجم تولید خود شده است.

نگاهی به گزارش‌های فعالیت ماهانه روانکارها حکایت از آن دارد که نفت بهران در تیر‌ماه ۱۴۰۳ توانست با افزایش ۸.۱ درصدی مقدار تولید خود نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲، عنوان «بیشترین افزایش مقدار تولید، نسبت به تیر ۱۴۰۲» را از آن خود کند. به این ترتیب بهران در تیر ۱۴۰۳ موفق شد مقدار تولید خود را به ۵۵ میلیون لیتر برساند.

بیشترین کاهش مقدار تولید نسبت به تیر ۱۴۰۲

در طرف دیگر ماجرا سه شرکت نفت ایرانول، پارس و سپاهان در تیرماه امسال با کاهش حجم تولید نسبت به تیرماه سال گذشته روبه‌رو شدند. در این میان اما وضعیت نفت ایرانول وخیم‌تر از سایر رقبا بوده است.

به طوری که نفت ایرانول در این ماه با کاهش ۲۴.۴ درصدی حجم تولید روبه‌رو شد واین عدد را به ۴۲ هزار و ۴۷۱ مترمکعب رساند. همچنین حجم تولید نفت پارس و سپاهان نیز در این ماه به ترتیب ۱۱.۶ و ۴.۵ درصد کاهش داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.