کد خبر : 14917
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 18:00

جلوگیری بورس از سقوط خودروسازها به بازار پایه

جلوگیری بورس از سقوط خودروسازها به بازار پایه
رییس اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران گفت: با توجه به اینکه دو شرکت خودروساز مشمول ماده ١۴١ قانون تجارت کشور هستند، پیگیری‌هایی انجام شده که پیش از موعد یعنی انتهای سال ١۴٠٣ امکان این وجود داشته باشد که از شورای هماهنگی اقتصاد سران قوا مجوزی را برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دریافت کرد.

به گزارش انرژی پرس، امیر طایفه ابراهیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به زیان‌دهی دو شرکت خودروساز اظهار داشت: با توجه به اینکه دو شرکت خودروساز مشمول ماده ١۴١ قانون تجارت کشور هستند، پیگیری‌هایی انجام شده که پیش از موعد یعنی انتهای سال ١۴٠٣ امکان این وجود داشته باشد که از شورای هماهنگی اقتصاد سران قوا مجوزی را برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دریافت کرد.

وی ادامه داد: پس از صدور این مجوز سازمان بورس تمام تلاش را می‌کند که در اسرع وقت نسبت به صدور افزایش سرمایه اقدام کند تا این دو شرکت خودروساز علاوه بر اینکه از ماده ١۴١ قانون تجارت خارج می‌شوند بتوانند در بازار بورس بمانند به بازار پایه منتقل نشوند.

رییس اداره میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران همچنین درباره نرخ خوراک و فرآوردهای نفتی شرکت‌های پالایشگاهی گفت: ابلاغیه از وزارت نفت به پالایشگاه‌ها ابلاغ شد و بعد از ابلاغ این مصوبه اثرات آن بر روی پالایشگاه‌ها بررسی شد و نتیجه این بود که باعث کاهش سود شرکت‌های پالایشگاهی شده از این رو مکاتباتی با آقای مخبر و وزارت نفت انجام دادیم و در نهایت آقای مخبر دستور بازنگری را داد.

وی افزود: می‌توان امید داشت که اسم دستورالعمل در آینده نزدیک اصلاح شود و امیدواریم وزارت نفت در اسرع وقت نسبت به این بازنگری اقدام کند.

طایفه ابراهیمی گفت: برآورده‌ها نشان می‌دهد که تنها از این محل ۶ شرکت پالایشگاهی ٢۶.۵ همت کاهش سود داشتند.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.