کد خبر : 20848
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 شهریور 1403 - 13:13

تولید نفت اوپک‌پلاس تغییر می‌کند؟

تولید نفت اوپک‌پلاس تغییر می‌کند؟
بانک آمریکایی جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد سقف تولید خود را طی یک سال آینده ثابت نگه می‌دارد.
به گزارش انرژی پرس، به نقل از خبرگزاری رویترز، جی‌پی مورگان به‌تازگی پیش‌بینی کرد که اوپک‌پلاس (ائتلاف تولیدکنندگان عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش) سطح کنونی تولید خود را حداقل برای یک سال دیگر حفظ می‌کند و این شرایط به میانگین ۷۵ دلاری قیمت نفت خام شاخص برنت در سال ۲۰۲۵ منجر خواهد شد.

هشت عضو ائتلاف اوپک‌پلاس تصمیم گرفتند کاهش عرضه داوطلبانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خود را تا پایان نوامبر ۲۰۲۴ تمدید و برنامه تسهیل کاهش عرضه تدریجی را با ۲ ماه تأخیر، به‌جای اکتبر از اوایل دسامبر امسال آغاز کنند.

این اقدام در حالی انجام شد که قیمت نفت برنت به‌دلیل نگرانی‌ها درباره تقاضا در ایالات‌متحده آمریکا و چین و بازگشت تولید و صادرات نفت لیبی به حالت عادی، به پایین‌ترین حد خود طی ۱۴ ماه گذشته و زیر ۷۳ دلار در هر بشکه رسید.

جی‌پی مورگان اعلام کرد فرصت تسهیل تدریجی کاهش عرضه داوطلبانه اضافه هشت عضو ائتلاف اوپک‌پلاس اکنون تا دسامبر به تعویق افتاده است و شاهد احتمال رسیدن قیمت‌ها به سطوح ۶۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۵ هستیم.

این بانک آمریکایی ادامه داد: نفت ۶۰ دلاری برای هر دو قشر تولیدکننده و مصرف‌کننده مطلوب نیست و اوپک‌پلاس با هدف بازگرداندن ثبات به بازارهای جهانی، باید روزانه یک‌میلیون بشکه دیگر از تولید خود بکاهد.

جی‌پی مورگان اعلام کرد بازار اکنون به‌دنبال قیمتی است که اوپک‌پلاس را از عرضه غیرضروری به‌دلیل پیش‌بینی تضعیف تقاضا در سال ۲۰۲۵ بازدارد.

در پی بازتاب افت اخیر قیمت‌های جهانی نفت خام، این بانک آمریکایی پیش‌بینی سه ماه چهارم سال ۲۰۲۴ خود را برای قیمت نفت از ۸۵ دلار برای هر بشکه به ۸۰ دلار کاهش داد.

منبع: شانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.