کد خبر : 1380
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 مرداد 1402 - 12:41

افزایش خط تولید برق خورشیدی توسط شهرداری تهران

افزایش خط تولید برق خورشیدی توسط شهرداری تهران
مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از تصمیم برای ساخت نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ‌مقیاس خبر داد که با اجرای این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ یک مگاوات دیگر نیز به تولید برق از انرژی خورشیدی اضافه خواهد شد.

به گزارش انرژی پرس و به نقل از ایسنا، حلیا حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در حال حاضر ما در ۵۷ نقطه از شهر تهران نیروگاه خورشیدی به تولی‌گری شهرداری تهران داریم که در مجموع منجر به تولید  ۱۰۲۴ کیلووات برق می‌شود. این اقدامات پیرو اسناد بالادستی و مصوبه هیات وزیران است که شهرداری تهران و کلیه شهرداری‌ها را موظف کرده است ۲۰ درصد برق خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ گسترش این نیروگاه ها در دستور کار قرار گرفته است، افزود: هدف اول اجرای پروژه‌های کوچک مقیاس برای احداث نیروگاه خورشیدی است که با توجه به امکانات سازمانی و بودجه‌ در نظر گرفته شده برای ادارات محیط زیست مناطق ۲۲ گانه این پروژه در مناطق عملیاتی خواهد شد و می توان پیش بینی کرد که تا پایان سال ۱۴۰۲ یک مگاوات دیگر نیز به تولید برق از انرژی خورشیدی اضافه شود.

بیشتر بخوانید:  وزارت نیرو یکی از نقاط قوت دولت سیزدهم است/ لزوم تمرکز بر تولید انرژی تجدیدپذیر

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تاکید بر اهمیت احداث نیروگاه‌های بزرگ مقیاس، اضافه کرد: جلساتی در خصوص بهره‌مندی از حریم شهر تهران و اراضی منابع طبیعی با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شده و همچنین با سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر در سطح شهرداری تهران که زمین‌هایی مناسب برای پروژه‌های بزرگ‌ مقیاس دارند نیز مذاکراتی انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های پروژه‌های بزرگ مقیاس، به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم تا با احداث نیروگاه برق و در اختیار «ساتبا» (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) قرار دادن آن، هزینه‌ها با فروش برق تامین شود.

حسینی در پایان درباره محدوده‌های در نظر گرفته شده برای ساخت نیروگاه‌های بزرگ مقیاس تصریح کرد: اراضی منابع طبیعی جنوب تهران، سازمان بهشت زهرا همچنین اراضی منطقه ۲۰ برای ساخت این نیروگاه‌ها در دست بررسی است و در صورت موفقیت، نتایج بسیار خوبی در این زمینه به دست می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.