کد خبر : 18152
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1403 - 11:58

توسعه گردشگری در بندر لافت

توسعه گردشگری در بندر لافت
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از توسعه گردشگری در بندر تاریخی لافت جزیره قشم، به واسطه تعریف مسیر گردشگری خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، از هرمزگان، محمد محسنی در دیدار با محمد آتشین‌ماه شهردار و مدیر پایگاه بافت تاریخی بندر لافت اظهار کرد: در راستای مرمت و ساماندهی آثار تاریخی و توسعه گردشگری بندر تاریخی لافت، می‌توان همکاری خوبی را در پیش گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به قدمت دریانوردی و فعالیت‌های تجاری در این شهر، ادامه داد: پایگاه ملی بافت تاریخی لافت یکی از سه پایگاه ملی استان و یکی از هشت پایگاه ملی خلیج‌فارس به شمار می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش نیز با تاکید بر توسعه گردشگری دریایی در لافت، عنوان کرد: با همکاری منطقه آزاد قشم، شهرداری بندر لافت و این اداره‌کل، تعدادی مرمت جداره‌ها، بادگیرها و کف‌سازی بافت تاریخی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:  محبوب‌ترین مقصد گردشگری خانواده‌های عرب کجاست؟

محسنی در خصوص دفتر پایگاه بافت تاریخی لافت گفت: دفتر پایگاه بافت تاریخی لافت آماده بهره برداری است و امیدواریم از طریق جذب اعتبارات استانی این پایگاه را تجهیز و به بهره برداری برسانیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در نظر داریم برای توسعه گردشگری بافت تاریخی بندر لافت یک مسیر گردشگری تعریف کنیم، افزود: در این مسیر گردشگری قلعه تاریخی نادری، چاه‌های تلا و بام لافت به هم متصل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان تاکید کرد: گردشگری یکی از راه‌های حفظ و احیاء بافت‌های تاریخی است و تعریف مسیرهای گردشگری در این بافت‌ها می‌تواند باعث ایجاد جریان زندگی در کالبد قدیم شود و از فرسودگی عینی و ذهنی بافت جلوگیری کند.

منبع: مانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.