کد خبر : 14913
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 17:55

تغییر و به روز رسانی روش‌های پرداخت در کشور

تغییر و به روز رسانی روش‌های پرداخت در کشور
روش هــای پرداختی که مصرف کننــدگان از آن ها اســتفاده می کنند، بیشتر و ســریعتر از هر خدمت مالی دیگری در حال تغییر و به روز رسانی است.

به گزارش انرژی پرس، این تحولات تحت تاثیر تغییرات تکنولوژی های دیجیتال، شرایط رقابتی و تقاضای مشتریان ایجاد شده است. به غیر از این موارد، دوران کرونا هم اجباری بر رشــد و پیشرفت تکنولوژی در زمینه پرداخت ها شد و البته فصلِ فرهنگسازی مناسبی در این عرصه را نیز پدید آورد. از همین رو آشنایی با برترین ها در روش های نوین پرداخت، برای هر بانک یا موسســه اعتباری که می‌خواهد نیازهای مالی مشــتریانش را برطرف کند الزامی است.

جهان طی سال های گذشته البته که با اصطلاحات متفاوتی دراین عرصه نیز روبه روشده است. اصطلاحاتی مانند PAY TECH، به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فین‌تک، که تمرکز خود را بر روی معاملات و پرداخت‌ها دارد و به صورت یکپارچه حجم انبوهی از تراکنش‌های B2B  و B2C را با روش‌های نقدی، از طریق کارت‌های معتبر بانکی،‌ بدون ارتباط فیزیکی، آنلاین و از طریق تلفن‌های همراه مدیریت می‌کند و درآینده پدیده کاربرد اینترنت اشیا در فرایند پرداخت را نیز خواهیم داشت؛ آن زمان که شما چه بسا با پوشیدن چیزی برتن یا دست، پرداخت را انجام دهید و این دور از ذهن نیست!

آنچه که مسیر پرداخت های دیجیتال را با سرعت بیشتری در راستای دگرگونی پیش می برد را می توان در چند بخش تقسیم بندی کرد:

نخست نسلی جدید که با آن رو به رو هستیم، نسلی که آن را نسل Z  می خوانند و بانیان سرکشی های خلاقانه و جویای راهکارهای آسان مبتنی بر فناوری؛ نسلی که زندگی اش با اپلیکیشن های مالی در هم آمیخته است و بسیاری از فعالیت های خود را در آن راستا می بیند.

از سویی جامعه پرداخت، امروز به دنبال ایجاد تجربه ای متفاوت برای مصرف کنندگان است. و از سویی دیگر مصرف کنندگان نیز به دنبال راه های ســاده تری برای انجام پرداخت هایشان هستند.

فراموش نکنیم درنظر گرفتن جوایز نیز به عنوان یک محرک رقابتی هیچگاه تا این حد اهمیت نداشته است. اگر عاملان صنعت پرداخت به این موضوع توجه نکنند به زودی از این رقابت عقب میمانند.

امروز در شیوه های مختلف پرداخت الکترونیکی شاهد ارزش افزوده ها و یا پاداش هایی ( نظیر جوایز –مزیت ها) هستیم که به شکل های مختلف به دلیل نوع گرایش به خرید های مبتنی بر فناوری به خریدارانی که از این طریق پرداخت را انجام میدهند داده می شود و قاعدتا این موضوع نیز یکی دیگر از گرایش های مردم به شیوه های نوین پرداخت را شکل میدهد چرا که به آن تشویق می شوند.

دراین میان قطعا ظهور و بلوغ هوش مصنوعی که با سرعتی سرسام آور جهان را در می نوردد نیز دلیلی دیگر بر تحولات و دگرگونی در عرصه پرداخت در آینده است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.