کد خبر : 20767
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهریور 1403 - 15:22

تعلیق هفت باشگاه معروف مصری توسط فیفا

تعلیق هفت باشگاه معروف مصری توسط فیفا
پس از آنکه بحران اقتصادی گریبان‌گیر باشگاه‌های فوتبال مصر نیز شده است، فدراسیون بین‌المللی فوتبال از تعلیق هفت باشگاه معروف مصری به علت داشتن پرونده‌های مربوط به انباشت بدهی‌ها از جمله دیرکرد در پرداخت جریمه‌ها خبر داد.

به گزارش انرژی پرس، پس از آنکه بحران اقتصادی گریبانگیر باشگاه‌های فوتبال مصر نیز شده است، فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) از تعلیق هفت باشگاه معروف مصری به علت داشتن پرونده‌های مربوط به انباشت بدهی‌ها از جمله دیرکرد در پرداخت جریمه‌ها خبر داد.

این تصمیم فیفا، باعث عمیق‌تر شدن زخم‌های هواداران باشگاه‌هایی شده است که برای ماندن در فهرست تیم‌های لیگ داخلی یا بازگشت به این لیگ با مشکلات بزرگی روبه‌رو هستند و توان مالی لازم برای خرید و ثبت قراردادهای بازیکنان جدید اعم از داخلی و خارجی را ندارند.

وبگاه‌های داخلی مصر اعلام کردند: باشگاه‌های «مصر المقاصه»، «ایسترن کمپانی»، «الاسماعیلی»، «مدرن اسپرت»، «اسوان»، «نجوم المستقبل» و «بانک الاهلی» هفت باشگاهی هستند که در فهرست سیاه فیفا قرار گرفته‌اند و حق جذب بازیکن جدید ندارند.

این در حالی است که دو باشگاه پرطرفدار الزمالک معروف به شوالیه سفید و باشگاه المصری پورت سعید، پس از انجام تسویه‌حساب‌ها، رفع مشکلات معوق و پرداخت پول از فهرست سیاه فیفا خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید:  دلایل اهمیت دریای سرخ برای انرژی

تعلیق فعالیت‌های این هفت باشگاه مصری، آینده آنها را تهدید می‌کند و بر فعالیت و محبوبیت آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت، در حالیکه ارزش جنیه مصری در برابر دلار شاهد کاهش قابل توجهی بوده و نرخ تورم طی دو سال گذشته به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

در همین حال تصمیم فدراسیون بین المللی فوتبال فیفا سوالات زیادی را در خصوص رابطه بین بحران بدهی‌های دولت مصر و بحران باشگاه‌های فوتبال و اینکه چگونه این بحران‌ها به طور کلی اقتصاد مصر و به طور خاص ورزش این کشور را تحت تاثیر قرار داده، مطرح کرده است.

منبع: میدل ایست نیوز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.