کد خبر : 14111
تاریخ انتشار : شنبه 5 خرداد 1403 - 9:56

تحمیل بدهی های استقلال به هلدینگ خلیج فارس

تحمیل بدهی های استقلال به هلدینگ خلیج فارس
خاقانی کارشناس بین‌الملل نفت گفت: صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان شرکت نفت سهام‌دار عمده هلدینگ خلیج‌فارس است و به همین دلیل باشگاه استقلال را که هزاران‌میلیارد تومان بدهی دارد را به هلدینگ قالب کردند.

به گزارش انرژی پرس، در قدم اول سعی کردند صندوق را به زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی ببرند اما چون به دلیل اعتراض‌های وسیع نتوانستند از طریق باشگاه‌های ورزشی وارد شوند تا با دارایی نفت، بدهی دولت را بپردازند.

محمود خاقانی کارشناس انرژی در گفت‌وگو با نفت ما با اشاره به واگذاری مالکیت باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس اظهار داشت: یکی از کارکنان صنعت نفت که در حال حاضر سمت معاون وزارت را عهده‌دار است در اقدام هماهنگ با یک گروه و باند سیاسی که الان در حکمرانی حاکم حضور دارد به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده و اینطور مطرح کرده که صندوق بازنشستگی، پس‌انداز و رفاه کارکنان شرکت نفت شرکتی خصوصی نیست و دولتی است.

وی افزود: متاسفانه دیوان عدالت اداری هم به نفع ایشان رای صادر کرد و چند تن از وزیران را به عضویت هیات‌مدیره این صندوق درآوردند. آن‌هم در حالی که در طول ۱۰۰ سال تاریخ صنعت نفت، این صندوق خصوصی بود و دارایی‌هایی زیادی داشت که بخش مهمی از اموال در دولت‌های نهم و دهم متاسفانه حیف و میل شد.

بیشتر بخوانید:  نام تیم استقلال، به استقلال خلیج‌فارس تغییر می‌یابد

مدیرکل پیشین وزارت نفت با اشاره به واگذای باشگاه استقلا به صندوق بازنشستگی تصریح کرد: این واگذاری در حالی است که در اساسنامه هلدینگ مالک شدن بر اینگونه باشگاه‌های ورزشی نیامده است. نگرانی‌ که شاغلان و بازنشسته‌های نفت دارند، این است که اکثر شرکت‌هایی که صندوق بازنشستگی نفت در آنها سهامدار است به این شکل دارایی‌های صندوق را بابت بدهی‌های دولت چپاول می‌کنند. وی افزود: البته در قدم اول سعی کردند صندوق را زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی ببرند اما چون به دلیل اعتراض‌های وسیع نتوانستند از طریق باشگاه‌های ورزشی وارد شوند تا با دارایی نفت، بدهی دولت را بپردازند.به گفته خاقانی، یکی از مشکلات ایران این است که فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کنیم. در‌واقع اینکه دارایی‌های صندوق شرکت نفت به این دلیل صرف پرداخت بدهی‌های دولت می‌شود که اساسا اداره امور در عهده تعدادی فاقد صلاحیت قرار دارد.

منبع: جهان صنعت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.