کد خبر : 5679
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 13:37

بیشترین میزان تحقق پیش‌بینی فروش پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۲

بیش از ۵۳ درصد از برآورد درآمد پتروشیمی جم پیلن محقق شد+اینفوگرافیک

بیش از ۵۳ درصد از برآورد درآمد پتروشیمی جم پیلن محقق شد+اینفوگرافیک
مقایسه صورت‌های مالی ۶ ماهه و سالانه پتروشیمی‌های بورسی بررسی شده در این گزارش حاکی از آن است که تنها دو پتروشیمی موفق به تحقق بیش از ۵۰ درصد از برآورد فروش سال ۱۴۰۲ خود در نیمه نخست سال جاری شده‌اند. همچنین دو پتروشیمی حتی موفق به پوشش ۴۰ درصد از برآورد فروش ۱۴۰۲ خود نیز نشدند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، نگاهی به صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت‌های پتروشیمی نشان می‌دهد در نیمه نخست سال جاری، پتروشیمی جم پیلن بهترین عملکرد را میان رقبای خود در تحقق بودجه پیشنهادی فروش ۱۴۰۲ داشته است. چرا که اگر صورت مالی سالانه «جم پیلن» بررسی شود، مشخص می‌کند که شرکت برای فروش سال ۱۴۰۲ خود برنامه ۱۰ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومانی داشت که حدود ۵۳.۴ درصد آن در ۶ ماهه نخست این سال محقق شد. به طوری که پتروشیمی جم پیلن موفق شد پنج هزار و ۵۲۳ میلیارد تومان از محصولات خود را در نیمه نخست امسال به فروش برساند.

جایگاه دوم بیشترین درصد تحقق ارقام فروش برآوردی پتروشیمی‌ها نیز به پتروشیمی خراسان تعلق گرفته است. چرا که خراسان در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ موفق شد سه هزار ۴۹۲ میلیارد تومان از فروش محصولات خود درآمدزایی کند که معادل ۵۱.۳ درصد از برآورد ۶ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومانی شرکت است.

بیشتر بخوانید:  دستور وزیر اقتصاد به گمرک درباره پتروشیمی

همچنین لازم به ذکر است پتروشیمی پارس با تحقق ۴۶.۹ درصد از برنامه بودجه فروش خود در سال مالی ۱۴۰۲ دیگر پتروشیمی موفق در این راه بوده است. به این ترتیب پارس توانست در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ با فروش ۳۰ هزار و ۳۲۳ میلیارد تومان از مجموع ۶۴ هزار و ۶۱۲ میلیارد تومان رقم برآوردی خود سومین پتروشیمی موفق از این حیث باشد.

به علاوه پتروشیمی زاگرس نیز موفق شد در نیمه نخست سال جاری ۱۴ هزار و ۴۹۴ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش برساند که ۴۵.۴ درصد از ۳۱ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان (رقم برآوردی زاگرس) تلقی می‌شود.

در نهایت نیز پتروشیمی غدیر (شغدیر) با فروش دو هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان که ۴۵.۳ درصد از ارقام فروش برآوردی ۱۴۰۲ است، جایگاه پنجم پتروشیمی‌ها را در بیشترین مقدار تحقق برنامه فروش کسب کرده است.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.