کد خبر : 18772
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مرداد 1403 - 13:05

کارنامه روانکارهای بورسی در بهار ۱۴۰۳

بهران پردرآمدترین روانکار بورسی در بهار / درآمد نفت ایرانول ۶۷ درصد افزایش یافت

بهران  پردرآمدترین روانکار بورسی در بهار / درآمد نفت ایرانول ۶۷ درصد افزایش یافت
گزارش‌های فصلی شرکت‌های صنعت روانکار در بهار 1403 نشان می‌دهد، نفت ایرانول در این دوره  بهترین عملکرد را از نظر درآمدزایی داشته است. چرا که ایرانول موفق شد درآمد خود را در این فصل حدود 67 درصد افزایش دهد.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، پس از بررسی گزارش‌های مالی سال ۱۴۰۳ مشخص شد که دو شرکت نفت پارس و سپاهان بیشترین افزایش درآمد را نسبت به سال ۱۴۰۲ داشتند. حال باید دید کدام روانکار بورسی در بهار سال ۱۴۰۳ عملکرد بهتری را از نظر تولید و فروش به ثبت رسانده است.

پیش از هرچیزی باید گفت چهار روانکار بورسی در بهار ۱۴۰۳ بیشتر از ۲۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از فروش محصولات درآمد کسب کردند. مقایسه این عدد با درآمد صنعت روانکار در بهار ۱۴۰۲ افزایش بیشتر از ۳۵ درصدی این رقم را مخابره می‌کند. چرا که مجموع رقم فروش روانکارهای بورسی در بهار ۱۴۰۲ حدود ۱۵ همت ثبت شده بود.

همچنین بررسی گزارش‌های فعالیت‌ ماهانه چهار روانکار بورسی در بهار ۱۴۰۳ نشان می‌دهد شرکت نفت بهران پردرآمدترین روانکار بورسی در بهار ۱۴۰۳ بوده است.

بیشترین افزایش درآمد روانکارهای بورسی در بهار ۱۴۰۳

حال باید دید کدام روانکار در بهار سال ۱۴۰۳ عملکرد بهتری را از نظر رشد درآمدزایی داشته است. بررسی گزارش‌های مالی روانکارهای بورسی، نام شرکت نفت ایرانول (شرانل) را در صدر بیشترین افزایش درآمد حاصل از فروش بهار ۱۴۰۳ قرار می‌دهد.

به طوری که شرکت نفت ایرانول موفق شد درآمد بهار ۱۴۰۳ خود را به چهار هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان برساند. گفتنی است این عدد در مقایسه با بهار ۱۴۰۲ حدود ۶۷ درصد افزایش داشته است. چرا که درآمد این شرکت در بهار سال ۱۴۰۲ حدود دو هزار و ۷۸۵ میلیارد تومان ثبت شده بود.

رتبه دوم بیشترین افزایش درآمد بهار نیز به شرکت نفت بهران تعلق می‌گیرد. بررسی گزارش‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد، درآمد حاصل از فروش شرکت نفت بهران در بهار ۱۴۰۳ به ۶ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان رسیده است. این عدد در مقایسه با بهار سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۳۴ درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است درآمد شرکت نفت بهران در بهار ۱۴۰۲ حدود چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان ثبت شده بود.

شرکت نفت پارس نیز در بهار ۱۴۰۳ عملکرد خوبی در فروش از خود نشان داده است. به نحوی که این شرکت موفق شد از فروش محصولات خود در بهار سه هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان درآمد کسب کند. این بدان معناست که درآمد شرکت نفت پارس در بهار ۱۴۰۳ نسبت به بهار ۱۴۰۲ بیشتر از ۲۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید:  جهش درآمدزایی روانکارها در فروردین 1403 / مقدار تولید نفت سپاهان کاهش یافت

نفت سپاهان نیز دیگر روانکاری بود که در بهار ۱۴۰۳ توانست «درآمد حاصل از فروش» خود را بر مدار صعودی قرار دهد. بررسی گزارش‌های مالی این شرکت در بهار نشان می‌دهد، سپاهان موفق به ثبت درآمد پنج هزار و ۸۴۸ میلیارد تومانی در بهار ۱۴۰۳ شده است.

این بدان معناست که درآمد نفت سپاهان در بهار ۱۴۰۳ نسبت به بهار ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد افزایش داشته است. به این ترتیب مشخص می‌شود که درآمد تمامی روانکارهای بورسی در بهار ۱۴۰۳ نسبت به بهار ۱۴۰۲ افزایش داشته است.

بیشترین افزایش مقدار تولید در بهار ۱۴۰۳

در طرف دیگر ماجرا باید دید کدام شرکت در بهار موفق شد عملکرد بهتری در بخش تولید داشته است. نگاهی به گزارش‌های مالی روانکارهای بورسی نشان می‌دهد نفت ایرانول در این بخش از سایر رقبا پیشی گرفته است. چرا که مقدار تولید شرکت ایرانول در بهار ۱۴۰۳ با رشد ۴۷.۷ درصدی از ۱۱۱ هزار مترمکعب در بهار ۱۴۰۲ به ۱۶۴ هزار مترمکعب در بهار ۱۴۰۳ رسیده است.

همچنین شرکت نفت بهران نیز دیگر روانکاری بود که در بهار ۱۴۰۳ عملکرد خوبی در بخش تولید از خود ثبت کرده است. به طوری که این شرکت موفق شد مقدار تولید خود را از ۱۴۷ میلیون لیتر در بهار ۱۴۰۲ با افزایش ۱۱.۳ درصدی به ۱۶۴ میلیون لیتر در بهار ۱۴۰۳ برساند.

نفت سپاهان نیز دیگر روانکاری بود که در بهار توانست مقدار تولید خود را بالا ببرد. به طوری که این شرکت مقدار تولید خود را در بهار ۱۴۰۳ نسبت به بهار ۱۴۰۲ حدود یک درصد افزایش داده است.

مقدار تولید نفت پارس کاهش یافت

بررسی گزارش‌های مالی روانکارهای بورسی در بهار ۱۴۰۳ نشان می‌دهد، تنها شرکتی که در این فصل با کاهش حجم تولید روبه‌رو شده، نفت پارس بوده است.

به طوری که مقدار تولید این شرکت از ۱۰۳ میلیون و ۸۲۵ هزار لیتر در بهار ۱۴۰۲ با کاهش ۰.۴ درصدی به ۱۰۳ میلیون و ۴۴۶ هزار لیتر در بهار ۱۴۰۳ رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.