کد خبر : 13663
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 - 11:24

مدیرعامل پتروشیمی ایلام گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

برش +C3 برای جبران کمبود خوراک پتروشیمی ایلام+فیلم

برش +C3 برای جبران کمبود خوراک پتروشیمی ایلام+فیلم
مدیرعامل پتروشیمی گفت: استفاده از برش +C3 است می‌تواند مشکل کمبود خوراک پتروشیمی ایلام و پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام را حل کند.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، پتروشیمی ایلام یکی از پرحاشیه‌ترین پتروشیمی‌های کشور است‌. داود جعفری‌فر، مدیرعامل پتروشیمی ایلام بزرگترین چالش این پتروشیمی را کمبود خوراک می‌داند. او در این‌باره به «انرژی پرس» گفت: باتوجه به طراحی اولیه، خوراک پتروشیمی ایلام باید از پالایشگاه گاز ایلام تامین شود که متاسفانه به‌دلیل عدم توسعه در بالادست پالایشگاه، خود پالایشگاه نیز با کمبود خوداک مواجه است؛ به همین دلیل پتروشیمی ایلام مشکل کمبود خوراک دارد.

جعفری‌فر افزود: درحال حاضر پتروشیمی ایلام با ۶۰ درصد ظرفیت اسمی تولید می‌کند و بخش قابل توجه‌ای از خوراک نیز با ریسک بالا از سایر مناطق تامین می‌شود.

او با اشاره به راهکار تامین خوراک پتروشیمی ایلام گفت: در بالادست پالایشگاه ۵ حلقه چاه حفر شده و تنها نیازمند نصب تاسیات سرچاهی است. این موضوع بابد توسط وزارت نفت پیگیری و نصب شود. تا پالایشگاه و پتروشیمی ایلام بتوانند با ظرفیت کامل کار کنند.

بیشتر بخوانید:  اعلام نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها

مدیرعامل پتروشیمی ایلام ادامه داد: راهکار کوتاه‌مدت برای حل مشکل کمبود خوراک، استفاده از برش +C3 است که تولید پتروشیمی‌های با خوراک گاز و البته خوراک ارزانی است. برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که میان پتروشیمی ایلام و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام این خوداک را منتقل کنیم. ارغوان گستر ایلام یک مجتمع پلیمری است.
او درباره‌ی اهداف این انتقال خوراک عنوان کرد: هدف اولیه تامین خوراک پروپیلن مورد نیاز پتروشیمی ارغوان‌گستر ایلام است‌، با انجام این کار مشکل کمبود خوراک حل می‌شود. هدف دوم نیز، بخشی از ترکیبات موجود در برش +C3 به عنوان خوراک به پتروشیمی ایلام باز‌می‌گردد که بحث کمبود خوراک ما نیز حل می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.