کد خبر : 19668
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1403 - 11:10

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید در گفت‌وگو با «انرژی پرس»:

بخش عمده چالش‌های پتروشیمی حل نشده است +فیلم

بخش عمده چالش‌های پتروشیمی حل نشده است +فیلم
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس دوازدهم گفت: همچنان بخش عمده مشکلات و چالش های پتروشیمی باقی است و تاکید می‌کنم در کمیسیون حمایت از تولید هیچ منعی برای جلسه با فعالان بخش بالادستی و پایین دستی صنعت پتروشیمی نداریم و آغوش مجلس به روی آنها باز است.

به گزارش اختصاصی انرژی پرس، صد و پانزده نفر از نمایندگان مجلس دوازدهم این هفته برای تصاحب ۱۵ کرسی عضویت در کمیسیون ویژه حمایت از تولید به رقابت پرداختند. مرتضی محمودی، نماینده تهران در مجلس از جمله افرادی بود که به عضویت این کمیسیون درآمد. محمودی پیش از این گفته بود قصد دارند به طور جدی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید، به بررسی چالش‌های صنعت پتروشیمی بپردازند.

مرتضی محمودی، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با «انرژی پرس» با تاکید بر اینکه قرار است در کمیسیون متبوع خود چالش‌های صنعت پتروشیمی را مورد بررسی قرار دهند، گفت: پتروشیمی در دو بخش صنایع بالادست و پایین دست از بخش‌های درآمدزا برای کشور، ظرفیت‌ساز برای اشتغال و ارزآور برای گردش اقتصادی جمهوری اسلامی است.

او ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم و بنگاه‌های اصلی اقتصادی ما در نفت و انرژی و بخش عمده آن در پتروشیمی تعریف می‌شود. پتروشیمی هم در بخش بالادست یعنی صنایع مادر و تولید محصولات اولیه و هم در صنایع پایین دست که محصولات پایانی است، در هر دو بخش باید توجه جدی به تولیدکنندگان و صنعتگران شاغل در این حوزه‌ها را داشته باشد.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس اضافه کرد: گلایه‌های زیادی طی سال‌های اخیر در صنایع پتروشیمی خصوصا در حوزه خوراک پتروشیمی و ارزش‌گزاری محصولات، پتروشیمی را دچار چالش کرده است. گاهی این موضوع مطرح می شود که کار به سمت دولت چرخیده و بخش خصوصی و صنعتگر دیده نمی شود و گاهی دولت گلایه هایی دارد.

محمودی افزود: البته طی ادوار گذشته، مجلس تصمیمات مقطعی نسبت به این حوزه گرفته است؛ اما در کل تا به امروز هنوز بخش های زیادی از مشکلات و معضلات و چالش های بخش انرژی به ویژه در حوزه پتروشیمی باقی است و فعالان صنعت پتروشیمی حرف های زیادی برای گفتن دارند که باید شنیده شوند.

بیشتر بخوانید:  نریمان قوام‌پور مدیر مجمتع پتروشیمی تخت جمشید شد

نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم با اشاره به همایش اخیر پتروشیمی‌ها که در سالن صداوسیما برگزار شد، گفت: چالش‌های جدی توسط صنعتگران در این حوزه مطرح شد. قطعا جدای از کمیسیون های صنایع و معادن و انرژی مجلس، در کمیسیون ویژه حمایت از تولید، عظم جدی وجود دارد که در کنار همه حوزه‌های تولیدی صنایع مختلف، به بخش پتروشیمی نگاه ویژه تری داشته باشیم و بتوانیم برای همیشه ادعا کنیم مجلس ارائه ای برای حل مشکل این عزیزان دارد.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه اینطور نیست همیشه هر آنچه بخش خصوصی یا دولتی می گوید درست باشد، اظهار کرد: باید نظام کارشناسی دقیقی با حضور فعالان و کارشناسان این حوزه برگزار کنیم. جلسات متعدد داشته باشیم و مسائل این حوزه را دقیق احسا کنیم. همچنین باارائه ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه و اجماعی پیش ببریم و ایده‌هایی را که هم به نفع دولت و هم بخش خصوصی است را در قالب مشخص ارائه دهیم و این برنامه‌ها را برای حل مشکلات پتروشیمی های کشور اجرایی کنیم.

محمودی در ادامه بیان کرد: پیش از این هم اعلام کردم هیچ منعی برای جلسه با بخش خصوصی و فعالان حوزه پتروشیمی، بالادست، پایین دست و صنایع مرتبط و تکمیلی نداریم و آغوش مجلس برای جلسه با این عزیزان باز است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.