کد خبر : 4783
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 آبان 1402 - 14:06

یکی از مقامات وزارت امور خارجه ایالات متحده:

انتقال انرژی آمریکا باید از وابستگی به چین اجتناب کند

انتقال انرژی آمریکا باید از وابستگی به چین اجتناب کند
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روز سه‌شنبه گفت، کسب‌وکارهای نوظهور ایالات متحده در زنجیره تامین انرژی انتقال انرژی مانند هیدروژن و انرژی بادی باید سریع عمل کنند تا تحت سلطه چین قرار نگیرند.

به گزارش انرژی پرس، جفری پیات، دستیار وزیر منابع انرژی در وزارت امور خارجه آمریکا، گفت که ایالات متحده باید اطمینان حاصل کند که چین بر انرژی بادی، انرژی هسته‌ای و هیدروژن تسلط ندارد، سوخت نوظهوری که می‌تواند به کاهش انتشار کربن از صنایعی که به سختی کاهش می‌یابد، مانند ذوب سیمان و آلومینیوم، کمک کند.

او گفت که چین اساساً از انحصار پنل‌ها و سلول‌های خورشیدی برخوردار است که مانع از تولید قوی انرژی خورشیدی داخلی شده است.

پیات گفت که با صنعت استرالیا، اتحادیه اروپا و ژاپن درگیر بوده است تا اطمینان حاصل شود که انتقال انرژی در اروپا صرفاً وابستگی به روسیه را با چین عوض نمی‌کند.

پیات، سفیر سابق در اوکراین، در کنفرانسی درباره گاز طبیعی در واشنگتن گفت: «ما باید مطمئن شویم که وابستگی اروپا به روسیه برای گاز را با وابستگی جمعی به فناوری پاک چین و مواد معدنی حیاتی جایگزین نکنیم». «ما نباید تسلیم سرنوشت گرایی شویم. نباید تصور کنیم که این رقابت از دست رفته است.»

بیشتر بخوانید:  رد کردن اتحادیه گازی روسیه توسط ترکمنستان

پیات گفت که با بازدید اخیر از یک تولید کننده باتری در سن خوزه کالیفرنیا که به گفته او به فکر یک زنجیره تامین کامل “خطر زدایی از چین” است، نسبت به انتقال انرژی ایالات متحده امیدوار شده است. “من فکر می‌کنم که با ادامه گسترش این فناوری‌ها، شاهد موارد بسیار بیشتری خواهید بود.”

جو بایدن سال گذشته لایحه‌ای را با صدها میلیارد دلار مشوق های انرژی پاک امضا کرد، با این حال توسعه برخی صنایع، مانند انرژی هسته ای جدید، سال ها طول می کشد. همچنین، قوانین جدیدی برای به حداکثر رساندن انتقال برق از پروژه های بزرگ انرژی خورشیدی و بادی به شهرها مورد نیاز است.

مواد معدنی مورد نیاز برای بسیاری از اجزای انرژی تجدیدپذیر مانع دیگری برای زنجیره تامین ایالات متحده است که برای استخراج بسیاری از این مواد به چین و کشورهای آفریقایی وابسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.