کد خبر : 6143
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آذر 1402 - 16:21

انتقاد مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره اخبار مربوط به مازوت‌سوزی

انتقاد مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره اخبار مربوط به مازوت‌سوزی
جعفر سالاری‌نسب، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با انتقاد از اظهارنظر برخی افراد در رسانه‌ها درباره کیفیت سوخت توزیعی در تهران و توزیع مازوت در نیروگاه‌های تهران گفت: به هیچ عنوان سوخت مازوت در نیروگاه‌های تهران و البرز مصرف نمی‌شود.

به گزارش انرژی پرس، جعفر سالاری‌نسب در نشست خبری که بعدازظهر امروز (چهارشنبه، هشتم آذرماه) با حضور نمایندگان رسانه‌های خبری در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برگزار شد، بیان کرد: به هیچ عنوان در تهران مصرف مازوت نداریم و افرادی که چنین ادعاهایی را طرح می‌کنند، باید با توجه به اینکه کیفیت سوخت و آلودگی هوا دغدغه مردم است، مستندات خود را ارائه کنند.

وی افزود: مشخصات بنزین و گازوئیل توزیعی در سطح جایگاه‌های کشور به ویژه شهر تهران کاملا مشخص است و اداره استاندارد نیز دائم با نمونه‌برداری از پالایشگاه‌ها و جایگاه‌ها، کیفیت سوخت توزیعی در سطح جایگاه‌ها را پایش و کنترل می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تهران تأکید کرد: بنزین و نفت‌گاز توزیعی در سطح شهر تهران و کلانشهرها به‌صورت صددرصد یورو است، همچنین مقدار تولید نفت‌گاز یورو در کشور از پالایشگاه‌های اراک، اصفهان، تهران و تبریز به مقدار کافی است و حتی مازاد بر نیاز بخش حمل‌ونقل و کلانشهرها نیز تولید و توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید:  تایید مازوت سوزی نیروگاه حرارتی تبریز

سالاری‌نسب با انتقاد از انتشار اخباری مبنی بر توزیع نفت‌گاز با گوگرد بالا بیان کرد: گوگرد نفت‌گاز یورو کمتر از ۱۰ پی‌پی‌ام است و نفت‌گاز تولیدی در پالایشگاه‌های کشور گواهینامه دارد و سیستم‌های نظارتی نیز به‌طور مرتب آن را پایش و کنترل می‌کنند.

وی افزود: بهتر است نمایندگان رسانه‌ها یکبار برای همیشه دستگاه‌هایی را که در بحث آلودگی هوا کوتاهی می‌کنند، در مقام پاسخگویی قرار بدهند. شرکت‌های تولیدکننده خودرو در کشور به مقدار مصرف سوخت خودروها و استانداردهای جهانی بی‌توجه‌اند و تنها سوخت در بحث آلودگی هوا نشانه گرفته می‌شود که متهم کردن وزارت نفت در این زمینه صحیح نیست و وزارت نفت در این باره به تکالیف قانونی خود عمل کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی جمعه , ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲

از تلاش بی‌دریغ مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تشکر میکنیم که در زمینه محیط زیست توجه کافی دارند