کد خبر : 17812
تاریخ انتشار : شنبه 23 تیر 1403 - 12:55

افزایش بیش از ۶۰ درصدی نرخ‌های حمل کانتینر از آسیا به آمریکا و اروپا

افزایش بیش از ۶۰ درصدی نرخ‌های حمل کانتینر از آسیا به آمریکا و اروپا
بحران دریای سرخ برای افزایش نرخ‌های حمل کانتینر کافی بود اما در این میان ازدحام بنادر سنگاپور و سایر بنادر آسیایی، توفان بریل، اعتصاب کارگران بندری ilwu در ونکور نیز به آن اضافه شده و باعث افزایش نرخ‌ها در حمل‌ونقل دریایی و حتی حمل‌ونقل هوایی شد.

به گزارش انرژی پرس، شرایط برای افزایش نرخ‌های حمل کانتینر ۴۰ فوتی به گونه‌ای است که تنها نمی‌توان صرفاً عامل بحران دریای سرخ را عاملی برای  بالا  رفتن نرخ‌ها دانست، زیرا ازدحام بنادر سنگاپور و مالزی و برخی از بنادر آسیایی که هنوز رسانه‌ای نشده‌اند، از یک سو و توفان بریل که پس از چند روز همچنان به پیش می‌تازد و اختلاف کارگران بندری ilwa در ونکور کانادا که منجر به اعتصاب آنان شده همگی دست به دست هم داده و نرخ‌های حمل کانتینر را به اوج رسانده‌اند.

براساس داده‌های شرکت frieghtes deta در حال حاضر نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی از آسیا به آمریکا به طور متوسط ۸۲۰۰ دلار است. در این میان نرخ‌ها برای سواحل غربی آمریکای شمالی ۹۳۰۰ دلار، برای سواحل شرقی ۸۶۰۰ دلار و برای شما اروپا ۷۹۰۰ دلار در نوسان است.

در یک نگاه اجمالی نرخ‌های نقطه‌ای از آسیا به آمریکای شما‌لی از فوریه تاکنون حداقل ۶۰ در‌صد و آسیا به شمال اروپا ۸۰ درصد جهش کرده است.

بیشتر بخوانید:  نرخ حمل کانتینر از آسیا به آمریکا از ۱۰ هزار دلار فراتر رفت

این گزار ش حاکی است نرخ‌های حمل کانتینر  ۴۰ فوتی در داخل آسیا و خاورمیانه نیز بالا رفته است، برای مثال این نرخ‌ها از چین به هند بین چهار تا پنج هزار دلار رسیده در حالی‌که سال ۲۰۲۳ میلادی این ارقام ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار بود.

در همین حال بحران‌های مربوط به حمل‌ونقل دریایی دامنگیر حمل‌ونقل هوایی نیز شده است، به گونه‌ای که نرخ حمل محموله به ازای هر کیلو در ماه ژوئن ۱۳ در‌صد و به طور کلی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی از آسیا به آمریکا و اروپا ۱۸ درصد بالا رفته است. بر این اساس در هفتۀ گذشته نرخ جابه‌جایی هوایی محموله‌ها به ازای هر کیلو‌گرم به مقصد آمریکا به ۵.۵۸ دلار و به سمت اروپا به ۳.۳۸ دلار رسید.

منبع: مانا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.