کد خبر : 4961
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آبان 1402 - 15:31

از قاچاق ۸۵۰ میلیارد ریال سوخت در هرمزگان جلوگیری شد

از قاچاق ۸۵۰ میلیارد ریال سوخت در هرمزگان جلوگیری شد
رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در پمپ بنزین‌های بندرعباس، از قاچاق بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت به ارزش ۸۵۰ میلیارد ریال جلوگیری شد.

به گزارش انرژی پرس، از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز یکشنبه بااعلام این خبر با اشاره به تدبیر جدید دستگاه قضایی این استان برای جلوگیری از معطلی مردم در جایگاه های سوخت، افزود: بر این اساس از ۲۲ مهرماه امسال، تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت شامل نمایندگانی از دستگاه قضایی، پلیس، کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، اعضای تیم‌های مهندسی جایگاه‌ها و کارشناسان فناوری اطلاعات در ۱۶ جایگاه و پمپ بنزین سطح شهر بندرعباس، مستقر شده‌اند.

وی بیان کرد: در نتیجه ثبت اطلاعات اشخاص و خودروهای دریافت کننده سوخت در سیستم و پس از ارزیابی کارشناسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی مشخص شده است که از ۱۱ روز گذشته تاکنون و پس از استقرار تیم‌های کنترل و نظارت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها، حجم قابل توجهی از مصرف روزانه سوخت کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به جلوگیری از قاچاق ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر سوخت در پمپ بنزین‌های بندرعباس تاکید کرد: با مقایسه این اعداد و ارقام می‌توان دریافت که حجم تاراج اموال عمومی از طریق قاچاق سوخت در بیش از ۱۷۰ جایگاه استان هرمزگان در طول ماه و سال چه ضربه مهلکی به اقتصاد کشور وارد می کند.

بیشتر بخوانید:  با آبادان نخستین پالایشگاه ایران و خاورمیانه آشنا شوید

وی در ادامه با قدردانی از اهتمام استاندار هرمزگان و ادارات و دستگاه‌های مرتبط اجرایی به علت حساسیت در جلوگیری از تاراج اموال عمومی و جلوگیری از قاچاق سوخت، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم استاندار موضع گیری صریح ایشان بر علیه قاچاق سوخت بوده که سبب شده است دستگاه‌های متولی و ضابطان نیز در این مسیر وارد شوند و برای جلوگیری از آن چاره اندیشی و اقدام کنند.

قهرمانی همچنین با اشاره به اینکه برای موفقیت در اجرای طرح کنترل و نظارت بر توزیع سوخت مثل همیشه به همکاری و حمایت مردم نیازمندیم، خاطرنشان کرد: اجرای موفق این طرح علاوه بر کاهش شلوغی و ازدحام در جایگاه‌های سوخت در جهت جلوگیری از تاراج اموال عمومی، ایمنی جاده‌ ها و کاهش تصادفات مرگبار ناشی از تردد خودروهای قاچاقچیان سوخت نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مجید سه شنبه , ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۳

پول بی ارزش همینه اگر ریال ارزش داشت تبعاتش اینچنین نبود

علی براتی سه شنبه , ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶

در روستای های بندرعباس دارند روزانه قاچاق انجام میدن چندبار تماس گرفتیم ولی پیگری نشد ، جاده های میناب به بندرعباس الان خیلی خطرناک شده ماشین های شونی خیلی زیاد شده جاده ها امنیت نداره ، در روستا ها هر خانواده چندتا ماشین نیسان آپشنال داره داره قاچاق انجام میده ، از دهنو به کولغان و…